Gå til innhold

Navnefest! (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vil dele erfaringer og tips? Her ble d kort varsel,vi har nettopp fått meldt oss opp til den 3.mai,har lokale til etterpå, men nå må vi få ut invitasjoner i en fei!! Hvordan er det vanlig å gjøre dette? Vi må vel bare kjøpe noen ferdige nå, om ikke noen har et enkelt scrappetips? =) Forslag til meny for festen? Invitasjonsliste? Her er vi velsignet med stor slekt, men har også noen venner vi kunne tenkt oss å ha der..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha nå til søndag. Fikk i utgangspunktet bare ha med 17 stk til sermonien i Rådhuset, men 2 uker før fikk vi vite at vi kunne ha med 27. Vi skal ha 30 gjester (noen barn som kan sitte på fanget under sermonien) Vi har også litt familie og har derfor bare invitert ett vennepar hver. For å gjøre det enkelt skal vi servere kaldmat. Danderer en tallerken til hver med spekeskinke, krepsehale, enebærrøkt laks, kyllingvinge og eggerøre på. Ved siden av er det godt brød, aioli, pastasalat og potetsalat.

Kaker og kaffe etterpå. (Fått svigermor, søster, veninne og stesvigermor til å bake en kake hver)

Vi serverer rød og hvit vin, øl og mineralvann til maten.

Veldig enkelt!

Skrevet

Tusen takk,og lykke til på søndag =) er litt i tvil om dette alkohol/ikke alkohol til en "barnefest"..har en familie som er ganske glad i glasset til maten, mn om det forventes ved feiring av en halvtåring..? ;) linker til oppskrifter forresten?

Skrevet

Både min og samboers familie er nøktern på alkohol, så jeg har ingen betenkligheter med de gjestene vi skal ha. Men de fleste kjører vel, så det blir vel et glass rødvin på damene, tenker jeg. :-)

Tror ikke det forventes alkohol. Like vanlig med og uten.

Jeg har ingen oppskriftslinker. :-)

Lykke til i mai, dere også.

Skrevet

ang innbydelser har jeg et tips.

Om du har officepakken så er det et program der som heter publisher. der lager man ENKELT og fort invitasjoner. Fikk tipset av ei venninne i dag og jeg gikk rett inn på programet for å sjekke det ut. Superenkelt!

Skrevet

Vi skal bestille invitasjoner, www.decorium.no og www.kortshop.com har veldig mange fine.

Bestilte takkekort til fødselsgavene fra kortshop; knallbra service og korta ble så flotte!

Hos oss blir det koldtbord under festen. Vi inviterer alle de vi ønsker at skal dele dagen med oss; blir jo nær familie og venner.

Skal pynte med hvite duker, lyseblå servietter og lys samt lyseblå hortensia på bordene. Ved inngangen og på hver ende av buffet skal det stå lyseblå ballongbuketter (bestiller fra the balloon company).

Tenkte også ha en pc med bilder av lillegutt på som folk kan se. I tillegg vil vi legge frem en bok gjestene kan skrive en liten hilsen til han!

Gleder oss veldig til den store dagen :)

Skrevet

vi hadde navnefest i september og serverte trøndersodd.

la i en del fårikål kjøtt og grønnsaker også. lettvindt og enkelt.

vi serverte også øl og vin, men i beskjedne mengder.

hadde bare nærmeste famili. søsken med sine barn og besteforeldre.

jeg lagde mine invitasjoner selv, veldig enkelt med bilde av lillepia og all info de trengte. (er grafiker da)

lykke til!

Skrevet

tusen takk alle sammen :D rekker ikke bestille, må nesten få gjort invitasjonene ferdi nå i helga, bare to uker igjen :o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...