fiskelisken Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Var hos jordmor idag og da var blodtrykket mitt på 158/92, 4+ i protein og ødemer i føtter og hender....fikk time på sykehuset 13.30. (Har hatt et blodtrykk på 160/100 også) Noen som har blitt satt igang med noen lignende resultater ? Er forresten i uke 38 idag.
lisseline Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 jeg ble satt i gang pga svangerskapsforgiftning når jeg var gravid med min første. husker ikke hvordan blodtrykket var men på urinen var det nærmere 5. fødselen gikk fort og greit.fikk modningspille kl åtte om morgenen og kl to tok de vannet, ti over halv fem var han ute.
jøan Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Hei. Var selv hos jordmor i dag. Blodtrykket var først på 154/90 og deretter 140/87. Startet med veldig lavt blodtrykk i beg av svangerskapet 110/60. Ødem 2-3 og hodepine. Skal på sykehuset i morgen for å ta flere sjekker. Syntes det er litt ekkelt. Men kjenner han bevege seg der inne, det er alltid betryggende. Jeg håper han får være der ut svangerskapet, og at alt er bra! Spør om akkurat det samme som deg, noen som har noe erfaring med dette? Vi får holde hverandre oppdatert! Lykke til i dag!
jøan Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 Må legge til at samboeren min skal reise bort med jobben i morgen. Er veldig redd for at jeg skal bli satt i gang. Men siden blodtrykket mitt ikke er SÅ høyt skal jeg vel sikkert til oftere kontroller.
fiskelisken Skrevet 16. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. april 2008 Ja blodtrykket ditt var jo ikke kjempe høyt men det hadde jo blitt endel høyere da...og hodepine er jo heller ikke bra..det har heldigvis ikke jeg. Jeg begynte vel i uke 27 med å gå til kontroll en gang i uka pga blodtrykket..men nå er proteinet blitt høyere.Jordmor mente jeg ikke kom til å gå over tiden..da satte de meg igang. Jeg er jo ganske langt på vei nå så er jo ikke noe krise hvis de setter meg igang nå ... Hvor langt er du på vei ?..får vel dra på sykehuset jeg da..bor rett ved siden av
jøan Skrevet 16. april 2008 #7 Skrevet 16. april 2008 Er i uke 36. Så har litt under fem uker igjen. Litt ekkelt å få beskjed om at det kanskje er SF, men får vel bare ta det med ro og vente til i morgen. Fortell meg hva sykehuset sier da!
<3 coccinelle Skrevet 16. april 2008 #8 Skrevet 16. april 2008 Jeg ble satt i gang i uke 37 i forrige svangerskap. Hadde hatt ødem i kroppen lenge, men blodtrykk og protein steg ikke skikkelig før på slutten. Hadde også lavt blodtrykk i be av sv.skapet. Husker ikke hvor mye protein det var. Ble innlagt på en fredag og fikk modningsgele i mormunn på lørdag. Fødselen kom ikke igang av det så jeg fikk ny på søndag morgen (ikke moden for fødsel i det hele tatt). Gutten kom søndags kveld i ni tiden. Han var mindre enn de andre barna mine (ca 2800g). De andre tre har vært fra 3600 - 4100g. Det var han selv om jeg hadde vært på gyn pol i nabobyen (avd her var sommer stengt!!!) pga at magemålet (SF) stoppet opp å vokse og fått vite at han kom til å bli over gjennomsnittet stor. Han var litt treig å suge de første dagene så jeg sleit litt med å få i gang ammingen skikkelig. Men har hatt problem med det før også. Det er bra å bli fulgt opp nøye i hvert fall. Bedre å sette i gang enn å hale det ut tror jeg.
fiskelisken Skrevet 16. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 16. april 2008 da blir jeg mamma neste uke ..24.april skal jeg inn for å bli satt igang. Hun sjekket om jeg var moden..og var litt moden og hun strippet meg litt. Fikk nesten sjokk for hun bare buste ut med det:) men deilig å bare få en dato og vite at det er da det skjer :)Det skal bli så deilig å bli kvitt den store magen og heller holde han i armene
fiskelisken Skrevet 16. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 16. april 2008 wææ..det ble plutselig masse å gjøre!!
jøan Skrevet 17. april 2008 #11 Skrevet 17. april 2008 Hei, vært på sykehuset i dag. Blodtrykket hadde steget bare littegrann. Ikke noe protein i urinen, men konstant hodepine. Får svar på blodprøvene om en time. Skal tilbake på mandag for å sjekke alt en gang til. Men alt var bra med lillemann, fikk 10 av 10:) Estimert til ca 3500 ved termin. Fikk beskjed av legen om at jeg måtte forberede meg på å kanskje bli satt igang før tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå