Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei jeg ble kjent med da jeg lå på sykehuset med mitt premature barn har nå fått beskjed om at hennes lille gutt på 3 mnd må til riksen og operere.De ble annbefalt at begge foreldrene skulle reise,men bare en får det dekket.De har dårlig råd og pengene strekker ikke til i hverdagen og de har ikke råd til å betale det.Jeg kjenner dem ikke så godt da de bor i en annen by,men har en del tlf kontakt.Nå tenkte jeg å tilby dem å låne penger av meg for jeg syns det er for galt at de ikke skal få være der begge to.Er jo risikabelt å operere en så liten gutt.Har noen venninner som sier at jeg må ikke finne på det,men jeg føler på en måte at det er rett å gjøre det.Hva hadde dere gjort?

De har ikke fam som stiller opp og de har få venner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff så trist. Har de virkelig ingen i familien som stiller opp? Det hørtes fryktelig ut:(:(

Er det snakk om mye penger da?

Skrevet

Ja,en av de får det dekket NAV eller hvas det er..Men om de ble anbefalt at begge reiser bruker sykehuset å dekke den andres reise.Det er normal praksis,og det er jeg sikker på at de gjør.De burde ringe rett til barneavd.der å snakke med dem for å oppklare dette.

Skrevet

Ring fastlegen og be om en rekvisisjon til den andre. Det gjorde jeg da kjenta mi ble operet og kjeg ikke ville reise alene.

Et annet tips; Ring kjørekontoret. Der får de ordnet billettene slik at man ikke trenger å legge penger på forhånd. De ordner alt med bestilling og betaling. Tror det eneste de trenger er en kopi av innkallelsen.

Skrevet

Da jenta vår ble hjerteoperert ifjor, så fikk vi begge dekket reise og opphold. Så lenge legen bekrefter at det er alvorlig og mener at begge skal reise så har ikke nav (eller hvem det er som gjør seg vanskelig) noe med å nekte dem det.

Vi fikk beskjed av legen at begge skulle være med, og ba nav ringe legen om de hadde noen spørsmål.

Skrevet

Tusen takk jenter! Hun ringte sykehuset nå og de skullefå dekket begge 2.Skulle få innkallelse til begge foreldrene.Stor lettelse at det ordnet seg.

Skrevet

Er jo veldig snilt tenkt av deg. Men har du ikke råd til å tape de pengene bør du vel ikke gjøre det... Ikke at de sikkert ikke kommer til å betale tilbake, men har de dårlig råd er det vanskelig å få betalt tilbake uansett.

Men har du råd til å miste pengene, og du stoler på at de blir brukt til det de skal brukes til, så er det jo utrolig fint gjort av deg, synes jeg:)

Skrevet

Stakkars lille gutten.De vet ikke helt hva de skal gjøre på riksen heller.De hadde aldri før sett et lignende tilfellet.Han er kronisk lungesyk etter at han hadde hjernehinnebetennelse da han ble født.Rart at det kan være en følgesykdom egentli

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...