Gå til innhold

Når begynne med sko? Sko inne...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Bruker dere sko på barna inne?

Generasjonen over meg sier at jeg MÅ bruke sko på jenta mi inne, hele tiden, nå når hun reiser seg, og går når vi holder henne. Hun er 11 mnd. Jeg trodde man var gått vekk i fra dette, og at man nå inne bare bør bruke myke tøfler eller antiskli-sokker, slik at føttene får utvikle seg naturlig (eller noe sånt).

Hva gjør og mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker ikke sko på barnet inne. Jeg har brukt tøfler til han i vinter, siden det er ganske gulv kaldt her. Men da myke gode tøfler. Barn skal lære seg å støtte opp foten selv, ikke ved hjelp av sko. Mormoren min maste om dette hele tiden, om jeg ikke brukte sko til gutten min, for det måtte man gjøre! Hehe, men det var før, ikke nå!;)

Skrevet

ikke sko inne, sko så lite som mulig anbefales faktisk.

Har brukt tøfler når vi har vært steder det er veldig gulvkaldt, men her hjemme går hun uten sko.

Har utesko. sånne første-sko, men de skal helst ikke bruke sko før de går skikkelig. Har noe med balanse å gjøre.

Skrevet

bynte ikke me sko til mathias før han kunne gå orntli!

bruke ikke sko inne.

da mathias fikk bynne å bruke sko så hadde vi di bare litt på vær dag sånn at han sku bli vant me det!

Skrevet

vi har aldri brukt sko inne.. brukt anti-sklisokker og mye skinntøfler.. mini har være tidliog ute med gåinga menjeg har hørt at det er best å gå uten sko for de.. den "eldre" generasjonen føler jeg mener sko er best..

Skrevet

Har aldri brukt sko inne. Begynte med myke, lette sko før gutten kunne gå, fordi det var så mye rart på bakken på lekeplassen. Glasskår osv... Følte det da som tryggere å ha på han ett par sko når han var ute å lekte :)

Skrevet

Vi bruker aldri sko inne. Han har hatt problemer med låsninger i nakke (kiss) og fysioterapeuten anbefaler så lite bruk av sko som mulig:) Da jobber foten og kroppen best, foten må tilpasse seg (ujevnt) underlag og det er bra for stabiliseringen av kroppen. Så langt det er mulig går han uten sko ute også på sommeren (men er også redd for glasskår da....)

Skrevet

Har aldri brukt sko på inne. Men begynte å bruke sko på henne ute i dag. Hun er rett over ett år. Kan ikke gå uten hjelp enda, men skal jo gå hele tiden, så jeg tok på henne sko for å beskytte føttene hennes ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...