Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Noen som vet hvordan prosessen om å melde seg som arb ledig foregår? Kan alt gjøres på nett? Jeg forstår ikke alt på nettsiden deres men har registert min cv der og får sånn treff på jobbsøk på mail. Men skal jo også ha trygden, hvordan gjør jeg dette. Har prøvd ringe min lokale nav men blir bare satt over til ei dame som aldri svarer. Huff irriterende
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 For å registrere deg som arb.ledig kan du gjøre det meste på nett selv ja, men om du ikke har vært reg. der før må du ha en legitimasjonskode som du må hente hos NAV. Når det gjelder arb.ledighetstrygden, eller dagpenger som det kalles, må du søke om dette. Søknadsskjemaet ligger på NAV.no, eller du kan få det på ditt NAV-kontor. Ved søknaden må du ha med arbeidskontrakten din, der må det fremkomme start og sluttsato samt stillingsstørrelse. Sluttårsak må også fremlegges, om du har vært i vikariat, har sagt opp, blitt sagt opp e.l. For å i det hele tatt ha krav på dagpenger må du ha tjent over 1,5 G sist år eller over 3 G tilsammen 3 siste år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå