Gå til innhold

Diskriminering?

*bombobadilla*m*BABY<3+spire

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt hjelp her nå... Min arbeidsgiver vil ikke dekke mellomlegget mellom min lønn og 6g når jeg skal ut i foreldrepermisjon. Meeeen, en mannlig kollega som venter barn samtidig som meg vil få dekket sitt mellomlegg!

Begrunnelsen til min sjef er at dette ikke er en felles "gode", men noe som reguleres i individuelle kontrakter. Er ikke dette litt urettferdig...?!? Og er det i det hele tatt lov??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres litt rart ut, men jeg vet jo ikke hvor du jobber. Ville tatt kontakt med nav eller likestillingsombudet. Også kan du sjekke folketrygdloven, husker ikke helt hva som stod der.

Skrevet

Hørtes veldig merkelig ut. Du er ikke organisert da? Isåfall får du god hjelp fra dem.

Skrevet

Er dessverre ikke organisert.... Jobber i et ganske lite firma og har ikke så mye erfaring i hvordan slike ting gjøres. Forsåvidt er jeg også den første som blir gravid på min arbeidsplass også, så alt er rimelig nytt..

Skrevet

Tror det stemmer at dette er en individuell avtale, men uansett kan det oppfattes som kjønnsdiskriminerende. Kvinner er jo som regel lenger borte i permisjon når barn blir født enn menn, men det burde være alle eller ingen som får slikt tillegg. Ville hørt nærmere med arbeidstilsynet e.l. hvilket syn de har på saken. Jeg hadde blitt rimelig irritert dersom jeg ble behandlet slik i alle fall.

Skrevet

hm,, er det vanlig å få mellomlegget? har aldri hørt om det jeg?

Skrevet

Jeg ville sjekket med likestillingsombudet om dette. Send de en mail. Jeg gjorde det en gang i forbindelse med en sak med min arbeidsgiver, og fikk kjapt og greit svar fra de. Søk på nettet og se om du finner de.

Skrevet

Ganske mange arbeidsplasser tilbyr nå dette mellomlegget. Gode tider for arbeidstagere vet du, og dette er et typisk grep arbeidsgivere gjør for å beholde/være attraktiv for ansatte. Hos oss innførte vi det i fjor sommer, passer veldig bra for meg nå :-)

Skrevet

...men riktignok da for alle! Høres veldig uproft ut av arbeidsgiver, men på den annen side står det spesifikt i min kontrakt at det er et gode og er en del av min arbeidsavtale, så neimen om jeg vet... Fortell hvordan det går, HI!

Skrevet

Takk for svar, dere!! :-) Fant likestillingsombudet på nett og sendte dem en mail, så nå får vi se hva de svarer... Skal melde tilbake, jeg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...