minimegogtrollet Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 hvordan har dere det når mannen er ute? hvordan løser dere hverdagen? jeg er fortsatt hjemme med mini- og kommer ikke til å jobbe neste år heller (tror vi) om det er mulig økonomisk selvfølgelig! dere som jobber, hvor stor stilling har dere? er det tøft å jobbe samtidig som en har ansvar for barn og hjem? hvordan stiller mannen opp når han kommer hjem igjen? hadde vært interessant å høre hvordan dere har det:-)
Sjefsmegga Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Min kjører langt og kan være borte i 1-3uker i slengen, på toppen jobber han endel lokalt og mye overtid når han i perioder kjører her hjemme... Går hjemme og er spent selv på høsten, skal både jobbe og ta utdannelse, sykepleien hvis jeg kommer inn eller ta helsearbeider som privatist, har 3 barn. Blir tøft, skal være flink til å be om litt støtte fra familie rundt oss i startfasen i hvertfall.
Gjest Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Hei! Nå jobber ikke min mann i nordsjøen, men han jobber medlever turnus på en institusjon. Så han er 2 uker på og 2 uker av. Jeg er fulltidsstudent, så jeg er ganske fleksibel egentlig, har endel studiedager, slik at hvis ungene er syke, så er det ikke noe problem for meg å være hjemme. Verre i eksamensperiodene da jeg ikke har noen til å hjelpe meg på dagtid hvis ungene skal bli syke... Men det går! Når han kommer hjem, har jeg alltid like lyst å overlate alt til han, og hvile meg! Men kan jo ikke det heller, siden han kommer rett fra jobb, og er sinnsykt sliten. Så de første dagene prøver jeg å la han få slappe av litt, og kose seg med ungene, så deler vi husarbeid og ting som må gjøres litt etter litt. Jeg har laget en liste over ting som skal gjøres dag for dag, så den følger vi. Så for oss fungerer dette kjempefint, er fornøyde meg jobbsituasjonen, og det er deilig å ha han hjemme i de to ukene han er hjemme, siden han da har fri og vi kan være sammen hele tiden om vi vil det:)
minimegogtrollet Skrevet 16. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. april 2008 vi er litt nye i dette gamet:-) helsesøster sa til meg at når han kom hjem fra sjøen var han sliten og måtte få hvile litt, det var jo også noe jeg selvfølgelig visste:-) men jeg har som deg Klørine også lyst å kaste alt jeg har i hendene og spurte inn på soverommet for å sove i timesvis... Jeg gjør det ikke..hehe:-) litt spennende å vite hvordan andre løser lignende situasjoner. Jeg er også veldig glad og fornøyd de ukene han er hjemme, vi koser oss masse sammen. og da tenker jeg alltid at "jammen er vi heldige som får dele hverdagen".. Men det har sin pris, og kan til tider bli litt ensomt om kveldene.. Håper dere får mye støtte av familien, Ugla du må bare få hjelp til høsten om du skal studere, især om du har tre små. Da er du heldig om du har familien nær. Synest vi er flinke jeg:-)
mammatil2 nydelige jenter <3 Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 jeg er vokst opp med en pappa som jobbet i nordsjøen. GIkk bra det. Ang jobb+barn+hjem--skjønner ikke annet enn at det skal gå bra?? Jeg har enebolig, full jobb og bor alene med barnet mitt. GÅr fint det:) Og jeg har det slik HELE tiden..
Emmasmamma Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 Ehh....Skjønner ikke problemet,jeg. Hva med oss som er alene om ALT 24/7 hele året. Vi klarer oss fint,vi:-) Da burde det gå fint å være alene i 2 uker, også ha en hjemmeværende mann i 2 uke etterpå. Syns det høres ut som en drøm,jeg!
minimegogtrollet Skrevet 16. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. april 2008 kjære dere :-) dette var ikke et problem i det hele tatt, som jeg sier selv er jeg kjempeglad de ukene han er hjemme og vi koser oss masse. Jeg vet at jeg er veldig heldig da, og føler meg også veldig heldig. Det jeg lurte på var hvordan disse forskjellige familiene løste det praktiske, hvor mange prosent en jobber etc.. så vil jeg si at dere som er alene gjør en kjempejobb!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå