Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 For n´te dagen på rad nå så nekter sønnen min å spise grøt....jeg har prøvd det meste; Frukt i grøten, fruktmos, forskjellige grøt-typer, tykk grøt, tynn grøt.....men nei, han skal ikke ha. De to første skjeene går kjempefint og jeg får et håp om at denne gangen skal han spise opp alt, men pluteselig så er det ikke intr. lenger Sist han fikk mat (mm) var i halv-fem tia i natt, og jeg prøvde just nå¨å gi han...men nei! Noen som har en genial ide til meg? De første ukene som han fikk grøt, gikk strålende...han har vært oppe i en full porsjon på kvelden (det var da jeg fikk beskjed fra hs å begynne med grøt til morgnene også), men etter han fikk grøt til morgnen er det full grøtnekt.....dette sliter på meg merker jeg
Prins05&07C",) Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Skjønner deg godt! Har ingen genial ide, men tror selv jeg da ville kuttet ut morgengrøten en stund for så å prøve igjen. Kan du erstatte dette måltidet med noe annet? Feks litt frukt og melk?
Snappie Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Hvor gammel er han? Noen barn liker ikke grøt. Hva med å gi han skive? Eller er han for liten?
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 Han er 5 mnd om noen dager. For bare noen uker siden hadde han puppenekt på dag tid, og nå er det plutselig blitt grøtnekt! Jeg prøver jo å la det gå gjerne 4-5 timer mellom hver mating, for da å se om han kan være sulten, men svaret er fortsatt nei! Jaja...kansje jeg burde droppe grøten på morgnen for å se om det vil hjelpe.....
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 Samme skjedde her..Vi begynte med gröt når han ble 4 mndr..det gikk okej den förste tiden men så ville han ikke ha mer. Jeg slet med å få i han gröten, han sutret seg gjennom måltidet, spyttet ut mer enn han fikk i seg. Prövde alle 4 og 6 mndrs gröt jeg fant. Til tider var det også slit å få i han mm. Jeg var veldig frustrert og stresset pga dette. Tror at han merket det også, da ville han ihvertfall ikke ha. Da kuttet jeg ut gröten. Han fikk bare fruktmos og mm en stund. Etter ca 1 mnd uten gröt begynte jeg så smått å pröve igjen. Da var han blitt 7,5 mnd. Kjöpte Semper babygröt i Sverige, fra 8 mnd med eple og bringebär, mild fullkornsgröt. Nå spiser han 2 porsjoner om dagen.. Tror nok at det er en fase, det kommer til å ordne seg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå