gifteklar gravid og kvalm Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 om man skal gjøre små justeringer i hverdagen for å spare mer penger hva bør vi gjøre da? vi har allerede begynt å tenke mer gjennom hva vi bruker av penger på mat, handler mer på tilbud, bruker en del mindre av f.eks. kjøttdeig o.l. enn vi gjorde før og heller mer tilbehør som er billigere og sunnere. har kvittet oss med den ene bilen så mannen min sykler på jobben nå. Har begynt å sykle mye mer om det er korte turer som vi helt greit rekker å sykle i stedenfor å ta bilen, eks, butikken o.l... noen flere gode sparetips?
annki83 Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 her er noen sparetips http://www.spama.no/filer/diverse/Sparetips/sparetips.htm
RachaelRay Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Det jeg gjøre for å spare i hverdagen, er å planlegge. Jeg lager middagsmenyer for 2-3 uker i slengen, og da tar jeg utgangspunkt i mat vi har i fryser og skap - slik at vi får brukt unna, så vi slipper å kaste. Likedan kjøper jeg alltid masse brød, når det er brød vi liker på tilbud. Jeg liker ikke kjøpe "billigbrød", men ofte har de gode brød til halve prisen på coop obs. Jeg følger med i tilbudsaviser, og drar gjerne på 3-4 forskjellige butikker, for å handle billigst mulig. Handler for det meste på rema, og obs stormarked - mens alt frukt og grønt handler jeg på smartclub hver torsdag (40% på ALT frukt og grønt hver torsdag). Har prøvd en del first price og x-tra produkter, og noen er like gode som orginalproduktene. Og selvsagt skriv handleliste - og følg den. Unngå småhandling, og tenk - trenger vi dette, eller er det bare at vi har lyst på? Kan spare mye på den setningen altså! =) Med 3 barn i hus, nytter det ikke handle masse dyre klær og utstyr (er alene), så vi handler en del brukt utstyr, via finn eller via kjente. Også prøver jeg å handle inn klær når det er salg, ullundertøy på halvpris er mye morsommere enn full pris, samme med vinterklær. Hverdagsklær er på 50% av 50% et par ganger i året, og da er det morsomt å handle Som dere allerede gjør... kjøre mindre. Jeg var drøy til å ta bilen hele tiden en periode, og nå har jeg halvert bensinutgiftene med å tenke både økonomi go trim. Når det gjelder å spare strøm, tenker jeg at vi kan heller kle på oss litt enn å at alle går i t-skjorte fordi det er så varmt. Og vanlige tips som å spare på klesvask, og fylle både oppvaskmaskin og vaskemaskin før man starter dem. Men her er det absolutt varme som har dratt mest strøm =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå