Termin221008 Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Som i forrige svangerskap har jeg veldig lyst på sushi. (Har veldig lyst på hvitvin også, men den skal jeg klare å stagge Har hørt at det ikke er så farlig å spise shushi, men at det er noen av bitene man skal unngå. Noen som vet hvilke?
TOEB*Har født* Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 hei. jeg har og veldig lyst på sushi men holder meg unna da en aldri vet hvordan maten er behandlet, de som har selve sushi baren kan behandle maten riktid, men de kan ikke garantere hvordan den er blitt behandlet før den kommer til dem. Men dette er jo selvfølgelig et valg du må ta selv. De sier du kan spise alt utenom rå tunfisk, husker ikke helt hvorfor, men den skulle du holde deg unna, ellers er alt annet fritt frem;) Lykke til og misunner deg som tør å spise;)
Berta_78 Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Jeg tør! I Norge er det lovpålagt å bruke fisk som har vært frosset, og alle de siste tester av sushi-restauranter (i Oslo i hvert fall) viser bakterienivåer som er helt innenfor grensen. Selvfølgelig kan man ikke ettergå rutinene på hvert enkelt sted, men jeg velger å ha litt tillit. Man kan jo heller ikke fly på kjøkkenet på restauranter for å sjekke at salaten er skikkelig vasket, maten ikke gått ut på dato eller at kokken er ren på hendene... Spiser imidlertid ikke tunfisk eller skjell, husker ikke hvorfor jeg heller :-D Maki med kokt scampi og avocado er jo i hvertfall safe, så den går det mye i. Men spiser laks og kveite og sånt også, altså. Hadde ikke klart meg uten!
kia_ora Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 Du kan spise sushi, sjekk denne linken: http://matportalen.no/artikler/2006/2/ikke_grunn_til_aa_advare_gravide_mot_sushi Jeg spiste det selv her om dagen (uten tunfisk da) - og det var sååååååå godt:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå