petite fleur Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Vet i hvert fall at de har sviskesaft fra 4 mndr....Men sønnen min likte ikke smaken, så vi droppa den. Men malt er fint for magen, og kan tas før de er 4 mndr i hvert fall....
Knøttefrøken Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 jeg har gitt sviskesaft og sviskemos. saften fungerte best. har brukt det i ca 1 uke nå, sønnen min er straks 4 mnd, men var så hard i maven, og malt hjalp ikke.
Kjukka Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 Tar bare litt sviskesaft i melka jeg. Nå gir jeg mme, så det er ikke noe problem. Litt verre om du ammer... Har gitt det av og til fra snuppa var 4 mnd. Gir det om det er litt lenge siden det kom noe bæsj, funker som fy...
Knøttefrøken Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 jeg ammer jeg da, men han får ca 2 flasker mme om dagen, siden jeg ikke har nok melk. jeg bruker sånn engangssprøyte. prøvde først med skje, men det ble så mye gris.
mamman til to gutter Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 De bør ikke få sviskemos/sviskesaft før de får fast føde og det er anbefalt fra helst 6mnd, men ved behov fra 4mnd. Hvis du ammer er det helt normalt at det kan gå dager mellom hver gang de bæsjer hvis det er det som er problemet. Gir du mme kan du tilsette malt i melka. Hvis det er luft og vondt i magen som er problemet kommer det igjen på om du ammer, men da kan det i tilfelle skyldes ting du spiser, jeg kunne feks ikke spise løk, andre reagerer på brus, melk osv osv. Hvis du gir mme aner jeg ikke hva som kan hjelpe hvis det er luft som er problemet, men kanskje prøve en annen type mme??
Knøttefrøken Skrevet 16. april 2008 #7 Skrevet 16. april 2008 jeg har gitt mme i tillegg til at jeg ammer den siste mnd. har da hatt malt i melka, men det hjelper ikke. derfor jeg har nå prøvd med sviskesaft. han er 4mnd neste uke. Han har slutta å reagere på ting jeg spiser og har sjelden eller aldri vondt i maven, men å gå fra å bæsje opp til 6 ganger om dagen når han kun fikk mm til å ikke bæsje på 3-4 dager da sier det seg selv at du blir litt bekymra og prøver ut feks sviskesaft for å hjelpe til. og idag, etter at vi har brukt sviskesaft i 2 dager så ser det ut som det har løsnet litt. kom en skikkelig ladning istad:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå