pinglo Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Han leverer alltid frøkna vår i barnehagen mellom kl 09.35 og 09.45. Har ikke klart å levere henne til kl 09.30 en eneste dag de 3 ukene hun har gått der. Så denne uken har jeg bedt han om å sette på vekkerklokken tidligere, sånn at ihvertfall han er klar når frøkna står opp. Når han sitter på do, så tar det laaang tid før han blir ferdig. Når kl var 9 nå, så hadde han sotte der i 15 min. Da ropte jeg inn til han, at hvis han skulle rekke å levere henne i barnehagen og i tillegg rekke bussen, så burde han begynne å "pakke" sammen. Da ble han drit sur, og sa jeg måtte slutte å behandle han som en 10 åring. Jeg må stadig minne ham på klokken... Har vi invitert middagsgjester til 16, så er ikke middagen ferdig før 17. Og til 1 års dagen til frøkna, så inviterte vi folk til kl 16, kaker og boller var først ferdig kl 16.30.. Må også minne ham på at klesvasken må vaskes og henges på tørk.. Jeg sitter her med hel gipset fot, så jeg kan ikke akkurat gjøre så mye. Kanskje litt rotete. Men behandler jeg ham som en 10 åring?
Mamma2OO5 Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 han oppfører seg som en unge og trenger behandling deretter spør du meg. Når han ikke klarer å passe tida si så bør han være glad for at noen "passer" på han.
___ Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Ja du behandler ham som en 10 åring, men det er mulig det er nødvendig. Må jenta leveres før 09.30? Er det ikke hyggelig å prate litt før man spiser når man gar gjester? Hvor lang tid tar det før han husker klesvasken. Er jo forskjell på noen timer og noen dager :-)
dritgrei hei hei! Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 nei, du behandler han som en treig mann, og det er helt greit :-)
happybirthday Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 Han burde nå ikke bli sur fordi du må mase på han. Oppfører han seg som et barn, kan han ikke vente annet. Han har jo vist gang på gang at han overhode ikke takler avtaler og være presis. Da må han i det minste vise at han er tilliten verdig, noe det ser ut som han ikke har fått til i det hele tatt. Høres ut som min tenåringsgutt, spør du meg, og som selv sier han klarer å ta ansvar for å stå opp i rett tiden når han skal på skolen, men som det viser seg må mases og minnes på, og likevel da blir pottesur.....
Mockanin Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 Gjør nok kanskje det ja, men det ser ut som om det trengs gitt. Skal ikke se bort fra at "10 åringen" i han våkner til livet når du maser og virkelig slår ut i full blomst og protesterer på 10 åringers vis ved å være eeeeenda tregere.
Sivalur Skrevet 16. april 2008 #7 Skrevet 16. april 2008 Neste gang du inviterer i besøk, invitere gjestene til 17 men si til han at de kommer 16. Så blir han kanskje ferdig i tide.. Det funker antagelig bedre hvis dere skal ut, si at dere skal være der 30-60 minutter før dere egentlig skal, så kommer dere i tide. Min samboer har gjort det mot meg, for jeg er dessverre en somlepave... men jeg lærte av det og nå er jeg mye flinkere til å holde tiden! En annen mulighet er å ikke 'mase' på han i det hele tatt i et par dager, la han styre alt selv. Når han da plutselig ikke har rene klær til seg eller ungen, så skjønner han forhåpentligvis at han må ta ansvar. Kast han uti på dypt vann, han må slutte å stole på at du minner han på alt til stadighet. Så blir det enklere for dere begge.
meg & to små vampyrer Skrevet 16. april 2008 #8 Skrevet 16. april 2008 Du, om dette er ting du vanligvis gjør, men ikke kan nå pga gipsen og din mann skal gjøre alt på dine premisser, så skjønner jeg godt at han blir sur. Han kan vel gjøre ting på sin egen måte så lenge det ikke skader noen? Om det er slik at du pleier å gjøre alt dette, men nå trenger hjelp til det så syns jeg du skal la de som hjelper gjøre det litt på sin måte. Særlig når det er snakk om samboeren din!
Mamma 2:) Skrevet 16. april 2008 #9 Skrevet 16. april 2008 Enkelte mannfolk må bli behandlet som 10 åringer, for når du ber dem om å gjøre noe, så er det sjelden det skjer når det må skje. Å hvis han ikke liker å bli behandlet slik, så får du be han om å skjerpe seg og forklare hvordan du føler deg som stadig må si hva han skal gjøre.
meg & to små vampyrer Skrevet 16. april 2008 #11 Skrevet 16. april 2008 Men seriøst; det er da ikke damene som bestemmer og skal bestemme til enhver tid hva som skal skje og når!? Mener dere det?
Thunderstruck Skrevet 16. april 2008 #12 Skrevet 16. april 2008 Nei,det er vel heller samboeren din som oppfører seg som en 10 åring spør du meg.. En voksen person bør ta ansvar og levere til rett tid og se hva som skal gjøres i sitt eget hus og hjem uten at "mor" ska passe på han..
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 16. april 2008 #13 Skrevet 16. april 2008 Jeg er faktisk enig med "meg & lille vampyr" her.....
Sivalur Skrevet 16. april 2008 #14 Skrevet 16. april 2008 meg & lille vampyr: mener ikke at damene skal bestemme når alt skal skje nei. Men hvis man er enige om at man inviterer noen til kl 16, så går det an å være klar til i det minste 16.15... eller hvis man faktisk er bedt bort til noen til kl. 17, så går det an å ankomme 17-17.15 og ikke 18... men at ungen kommer 5 min for sent i barnehagen er vel kanskje ikke krise da. og det med klesvasken må fyren lære seg å se selv og ta ansvar for (på sin egen måte) så lenge han er den eneste i huset som klarer det akkurat nå.
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 16. april 2008 #15 Skrevet 16. april 2008 Eh....han kan da vel passe tiden selv? Hadde ikke sagt en døyt, jeg. Han er jo voksen, og finner seikkert selv ut når det er smart å gå;0) Maser sikkert litt for lite jeg, men voksne får rydde opp selv, tenker nå jeg:0) Prøver også å tenke hva JEG hadde likt. Synes du det hadde vært greit om han hadde mast på tiden til deg? Sier ikke dette for å være frekk, altså!!
meg & to små vampyrer Skrevet 16. april 2008 #16 Skrevet 16. april 2008 Bra:) For syns det blir så feil om noen mener at mannen skal gjøre alt på samme måte som en selv, og om ikke så er det ikke verdt en dritt. Men nå vet ikke jeg hvem som inviterte til hvilket tidspunkt osv.
LisaColli Skrevet 16. april 2008 #17 Skrevet 16. april 2008 er det krise at han leverer henne 10 min for sent? for sent for hva forresten? du behandler han som en 10åring, men det er mange mannfolk som trenger det, for de oppfører seg som en
Monajenten Skrevet 16. april 2008 #18 Skrevet 16. april 2008 I "vår" barnehage skal de være i barnehagen senest 09.30. De har ofte turdager hvor de drar såpass tidlig, så her er det faktisk "krise" om de blir levert ti minutter for sent. Da må hele teamet vente, og det er unødvendig.
pinglo Skrevet 16. april 2008 Forfatter #19 Skrevet 16. april 2008 Frøkna skal være i barnehagen senest klokkn 09.30. Da starter "arbeidsdagen" hennes i barnehagen. Har ikke hørt at de har klaget enda, de har ihvertfall ikke ringt meg. Men skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å få levert henne i barnehagen til 9.30. Når han selv skal ta bussen til jobb kl 09.38. Som han da ikke rekker, forde han er for treg med å komme seg ut døren. Jeg pleier å ta husvask og klesvask, men kan ikke det nå, grunnet gipset fot. Jeg har sotte her i 3 uker nå, enda 3 uker igjen.. Gulvene har ikke blitt vasket en eneste gang. Men han har støvsuget over gulvne 3-4 ganger. "Gulvene trenger ikke å vaskest" sier han. Når det gjelder klesvasken, så pleier jeg å ta den, så sart jeg har en maskin med f.eks 40 grader. Så slipper det å hope seg opp. Har ikke tørketrommel, så kan ikke vaske 2-3 maskier til dagen. Når jeg nå da ser at det er nok klær til en maskin, så gir jeg ha beskjed om at nå kan du gå ned i kjelleren å sette på en makin. Om det går 2 timer siden jeg nevnte det, og nevner det for han igjen. Så blir ha dritsur. Og når han først har satt på en maskin, så har han store problemer med å gå å hente det igjen. Hvis han henter det, så henger ha det ikke på tørk før dagen etter. Tørkestativet står på oftet, je kan hoppe opp å henge opp klærene selv, men litt vanskelig når korgen står igjen i hovedetasjen. Tar litt veldig lang tid, om jeg sal ta med meg ett par plagg om gangen opp trappen med krykker. Liten plass i hovedetasjen, så det er ikke plass til tørkesnoren her. Mulig det er som noen av dere sier, at jeg behandler han som e 10 åring og det er uretferdig. Men er det galt av mg å ønske et koselig hjemmemiljø?
Sjefsmegga Skrevet 16. april 2008 #20 Skrevet 16. april 2008 Irriterende når folk alltid er seint ute så jeg forstår deg, han må ta seg sammen...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. april 2008 #21 Skrevet 16. april 2008 jeg hadde ikke orket og holle på sånn som du. det blir jo bare kranglig og sure miner av det. om du ikke sier noe så får han bare seg selv og skylle på når han kommer forsent.
Gjest Skrevet 16. april 2008 #22 Skrevet 16. april 2008 Ja du behandler han som en 10-åring, MEN så lenge han oppfører seg som en unge og ikke klarer å ta ansvar er det vel på sin plass at han blir behandlet deretter..
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 16. april 2008 #23 Skrevet 16. april 2008 Skjønner hva du mener og ja han blir nok behandlet som om han er 10 år. Det som er litt dumt ved at du hele tiden følger tiden for han er at han tilslutt vil gå i sin egen verden og avventer beskjeder fra deg. Som noen nevnte over så burde du bare overlate alt til han, ikke minn han på noe. Han vil nok fort lære at han må passe tiden bedre når det er han som har ansvaret. Nå har han jo en levende klokke og huskelapp rundt ham. Det med mat til gjestene var nå egentlig ikke noe å si på, det er ingen som legger merke til den lille halvtimen når de kommer på besøk. Er bedre å prate litt og så bli servert det det måtte være :=)
Loglady Skrevet 16. april 2008 #24 Skrevet 16. april 2008 - Velg kampene din med omhu. - Vær bevisst på HVORDAN du formidler ting. Mas og kjeft fører ofte bare med seg motvilje og har motsatt effekt av det du ønsker. Dette gjelder begge parter. - Bruk kvinnelist i steden for kjeft. Krever litt ekstra av deg, kanskje, men er til syvende og sist mye bedre for forholdet og kommunikasjonen. - Er du feilfri? Forestill deg hvordan du selv ville reagert hvis han tok fatt i dine feil på samme måte.
meg & to små vampyrer Skrevet 16. april 2008 #25 Skrevet 16. april 2008 Poenget mitt er: -kanskje han hadde hatt mer lyst til å gjøre ting om han ikke ble mast på. -om man trenger hjelp til oppgaver man vanligvis tar selv, kan man ikke sette kriterier for hjelpen. Om du syns han gjør en dårlig jobb, så får det vel heller ligge da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå