Gå til innhold

Hvorfor kan vi ikke løfte tungt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går måtte sambo og jeg leke litt flyttebyrå og hive bl.a. et klesskap opp på taket av bilen. Det er vel egentlig ikke helt bra for meg å drive og løfte sånt nå, men skjønner igrunn ikke helt hvorfor. Det gjorde ikke vondt hverken i mage eller i rygg og jeg kjenner det heller ikke i dag... (Bare i armene som er støle ;) )

Så sålenge det ikke gjør vondt-er det greit å sjaue da? Og hvis ikke-hvorfor??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pga bekken og løse ligamenter i alle ledd.

Det går stort sett bra, men PLUTSELIG sier kroppen stopp, og da har du gjort det store. Ikke vits å tulle med det...

Jeg løfte svære kermaikkkrukker full av våt jord og tujaplanter rundt i hagen da jeg var ca 30 uker sist.... ikke så veldig lurt kjente jeg etterpå...

Men, men, det gikk jo bra denne gangen...

:)

Skrevet

Det kan også føre til for tidlig fødsel. Venninna mi løftet tungt en dag (flere ganger), og dagen etter fødte hun ei lita jente i 5te måned. Hun døde. Denne venninna mi har siden gått aktivt ut og advart alle oss andre om ikke å løfte for tungt, hun fikk en bitter erfaring. Etter dette tør ikke jeg ta noen sjanser ihvertfall.

Tror det regnes som tungt når det er over 10 kg. Dette regnes ikke hvis man er vant med å bære barn over dette, for da har man vel en innebygget teknikk med dette. I begynnelsen kan det føre til abort, på slutten kan det sette i gang fødsel. Men det er jo uhyre sjelden, da. Samtidig er jo matforgiftning fra mykost sjelden og, men vi holder jo oss unna det og. Får bare gjøre vårt beste iløpet av ni månedene vi bærer den lille skatten imagen.

Skrevet

Hmh, da skal jeg gi meg løfting. Ikke at jeg har løftet mye hittil altså, men i går så måtte jeg. Tenkte liksom det var greit så lenge det ikke gjorde vondt jeg, men nå skjønner jeg hvorfor man skal la det være.

Takk for infor, jenter :)

Skrevet

Morkaken kan også revne og dette fører jo til at barnet ikke får oksygen og næring og dermed dør barnet i magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...