Gå til innhold

Legeskrekk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det flere her inne som lider av lege skrekk? Jeg oppsøker aldri lege når jeg er syk, du vet det går jo over til slutt! Men nå som jeg prøver å bli gravid tenker jeg jo mer og mer på det, og alle de hvitkledde som jobber på sykehus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke akkurat legeskrekk..er mer sykehus og legekontor skrekk..hater lukta og den susinga som er i bakgrunnen(spes.på legekontoret). legene i seg selv er ikke så farlige... :)

som regel er de greie..

Skrevet

Hva med å ta svangerskapskontrollene hos jordmor på helsestasjon (dersom dere har det der dere bor)? Kanskje litt mindre skremmende. Dessuten har jordmor ofte bedre tid til deg, slik at legeskrekken kanskje kan kureres før dere skal føde...

Skrevet

Ja, lurer litt på å bare gå til jordmor. Men kan man få noen form for hjelp for å komme over denne skrekken av henne? Føler meg litt dum, og lurer på så mye siden dette er første barnet vi planlegger...

Skrevet

Har ikke egne barn, så jeg vet ikke så mye. Men jeg vil anta at hun kan hjelpe deg, eller fortelle deg hvor du kan få hjelp. De er eksperter på barn og fødsler og har garantert vært borte i gravide med legeskrekk før :) Det kan jo også være beroliggende å vite at de fleste sykehus tillater at du besøker fødeavdelingen før du skal føde. Da slipper det å være nytt og skremmende når vannet går.

Lykke til:)

Skrevet

Ja, det er jo sant :)

Takk for svaret!

Skrevet

Hei!

Du er nok ikke den eneste som har legeskrekk....jeg tenker egentlig veldig likt som deg! Det går nok over har vært min filosofi hele livet, og jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg hadde vært hos legen i løpet av hele livet før vi begynte å prøve å få barn. Nå har vi prøvd lenge og endelig fått en etterlengtet spire i magen, og jeg kan love deg at terskelen for å ta kontakt blir lavere når du har en spire:) Da kan du ikke lengre bare tenke at du er redd for å dra til legen, da kan det være spira di som lider for det, og det er en enorm motivasjon for å komme over det:) Men gjerne opplys til legen din om at du er redd, det gjorde jeg og hun viser veldig forståelse for det! Jeg grua meg på mange måter fordi det kom til å bli mange legebesøk i løpet av 9 måneder, men det går mye bedre enn forventa:)

Det ordner seg nok skal du se, og lykke til videre i jakta på spira:)

Skrevet

Så "godt" å høre at det ikke er bare meg som har det slik :)

Håper jo veldig på at det endrer seg når jeg først er gravid da! Men tar du alle kontrollene hos lege? Jeg har begynnt å lure på om jordmor kanskje er tingen...

Men først må jeg jo bli gravid :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...