Gå til innhold

Hjelp!!! Premature rier???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 7 mnder på vei. Nå, en del morgener på rad når jeg skal tisse (blæren er full for jg er ikke oppe på nettene og tisser) får jeg et skikkelig rietak i magen, og veldig nedpress. Er laaangt over kynnerfølelsen, er sånn at jeg må puste meg gennom det og er redd for at ungen blir født i doen.... Og magen er steinhard. Det gir seg noen sekunder etter at jeg er ferdig med å tisse... Rietaket varer vel i 45-60 sekunder. Har endel kynnere ellers også, men de er ikke smertefulle. Er dette normalt å ha??? Bekymret nå ja........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, aner ikke om det er normalt eller ikke, men har du snakket med lege/jordmor?

Greit å sjekke opp med dem :)

Skrevet

Jeg har ikke opplved noe lignende. Hadd snakket med lege/jordmor så fort som mulig om jeg var deg. Greit å få sjekket det: )

Skrevet

Jeg er 5.5 måneder på vei og jeg har hatt til tider kraftige kynnere, i går var de ikke særlig kraftige men jeg hadde masse kynnere i hele går. Tror det er normalt og du er jo mye lenger enn meg på vei og de blir jo ofte kraftigere og vondere på slutten. Ta å snakk og fortell den du går til kontroll hos. Rier skal jo være regelmessig. Ta deg et varmt bad når du kjenner det som verst det hjalp meg sist når jeg var gravid.

Skrevet

Hei.

 

Jeg er ingen lege,men du bør nok komme deg til en.

Og ta med urinprøve!

Det første som slo meg da jeg leste innlegget ditt var UVI.

Man kan jo ha dette uten symptomer i svangerskap, og det kan gi premature rier. Siden du opplever disse riene kun i forbindelse med vannlating om morgenen synes jeg du bør få det sjekket ut. Aner ikke om det er hold i teorien...

 

Dette går nok helt bra uansett skal du se, men sjekk hva det er!

 

 

Skrevet

Tror ikke du trenger å bekymre deg om de ikke kommer regelmessig over så og så lang tid. Jeg har i begge mine forrige svangerskap hatt ganske vonde kraftige kynnere. Helt ufarlig.

Men jeg råder deg uansett til å ta kontakt med lege/jordmor, det er best å være på den sikre siden.

Skrevet

Du bør nok ta kontakt med føden hadde jeg vært deg. Mine kynnere utviklet seg til rier i uke 28..fikk beskjed at snuppa kunne komme når som helst i løpet av de nærmeste dagene..Heldigvis fikk de stoppet det men jeg ligger fortsatt på sykehus 2 uker senere. Skal hovedsakelig ligge her minimum 2 uker til men håper å kunne dra hjem om en uke.

 

Lykke til

Skrevet

Jeg har fått time til lege i morgen, bedre med en sjekk for mye enn for lite... Tusen takk for svar alle sammen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...