Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med en liten jente på 3 år. Jeg har det siste året vært mye syk og hatt mange problemer med organene i mageregionen som har vært rammet av kraftige infeksjoner. De klarer ikke å få disse ned og jeg er nå ressistent mot anitibiotika og andre medikamenter. Kortison vil de ikke forsøke da jeg har et såpass dårlig imunnforsvar som jeg har nå, ville det tatt knekken på flere organer. Organene sakte men sikkert gir opp og er i startfasen av noe som ser ut til å være dødelig. De er fremdeles ikke ferdig med å undersøke meg, men det ser nå ikke særlig bra ut.

Jeg vil være på den sikre siden og sikre min lille jente så godt som mulig til jeg eventuelt ikke er her sammen henne lenger. Hva gjør jeg?

Hva må jeg huske på, mens jeg fremdeles holder kroppen i sjakk, smertestillende virker sånn ca, og jeg kan fungere i hverdagen. Klarer å jobbe to dager i uken, klarer å levere og hente henne i barnehagen, får fremdeles lov til å være hjemme. flere prøver tas på torsdag, jeg gruer meg.

Har vært inne å tittet på henne flere ganger, vil så gjerne få oppleve så mye mer med henne , se henne starte på skolen, leke med vennene sine, sitte på fanget en ettermiddag å se på film, dra ut å spise slik vi har gjort noen ganger, da koser hun seg veldig. Lage ting, male, tulle i senga om morgenen, sove med henne vedsiden av meg. Så mange ting..

Hvis noen har noen råd til meg om hva jeg brude forberede som hun vil sette pris på senere? Jeg har skrevet brev til alle anledninger som kommer i hennes liv. Jeg vil bare være på den sikre siden. Jeg håper fremdeles dette går bra!!

Vet ikke om det er rette forum å spørre heller, men dere vet litt om det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville så gjerne ha hjulpet deg men det kan jeg dessverre ikke....vet ikke om du er religiøs eller ikke.. men det er jeg...jeg har virkelig tro på Gud hjelper. Du vil kanskje tro at jeg snakker piss prat men det gjør jeg i k k e.... Jeg har tro på at gud har hjulpet meg og at Gud fortsatt gjør det så lenge du ber til Gud. Blir litt skeptisk når jeg skriver dette innlegget for jeg vil liksom ikke tvinge noen til å gjøre noe dem ikke vil....det er opp til hver enkelt person. Dagens medie skriver mye nedsettende ting om muslimer....Å være muslim er ikke slik du leser om daglig i aviser....Folk jeg kjenner kollegaer osv som ikke er troende, har hele tiden spurt meg om Islam virkelig er en slik religion dem leser om i mediaen. Jeg har hele tiden sagt at det ikke er slik, men at det blir vist frem av de samtlige som tror de er det....og at de som tror de gjør en stor bra ting for religionens skyld...det er ikke slik det er. Jeg har hele tiden sagt til de som har spurt.....At jeg aldri setter meg ned og diskuterer religionen min for den har jeg respekt over. I dag finnes det oversettelser av Koranen på Norsk og en del andre språk. Jeg har bedt en kollega om å slutte å grave ut informasjon ang min religion....jeg har henvist han til Koranen og tro meg han har konvertert til Islam. Som sagt jeg tvinger ingen til å gjøre ting dem ikke vil....Koranen er kalt hellig fordi her er forfatteren GUD. Og den er den siste Gud har gitt til profeten Hz.Muhammed Mustafa (SAV) etter Bibelen. Hvor også siste religionen i verden er faktisk er Islam. Hvis Koranen da er Guds siste ord: så betyr det at Koranen er like troverdig som Bibelen. Den store domme dagen er den dagen det ikke er en eneste muslim igjen i verden som ber 5 ganger for Gud. Og den domme dagen skal alle gjennom en stor dør... På denne døren skal det stå på arabisk: LA ILAHA ILLALLAH MUHAMMEDEN RESULULLAH. Dette betyr: "Gud er størst, og Muhammed er profeten"

Dette er faktisk noe som står i koranen. Så nå sitter jeg her og er kjempe fornøyd over at jeg er født som muslim, for jeg vil helst ikke gjennomgå en stoooooooor tabbe da jeg står foran denne døren og dummer meg ut når denne dagen kommer og får forstå at jeg har brukt livet på tullball. Jeg personlig er stolt over at jeg skal klare å lese denne skriften på døren for jeg er muslim. Dette betyr ikke at jeg som muslim slipper å gjennomgå ting jeg har gjort i løpet av livet mitt. Men Gud er alltid tilgivende. Folk har lett for å prate skitt om vår religion men jeg vil tro dem kommer til å angre den dagen de sitter og leser ferdig Koranen. Jeg vil absolutt garantere at dem enten vil gi opp å lese fordi dem tror dem får enten skylds følelse for det dem har trodd om religionen, ellers får dem lese den ut og forandre meningen. I Islam kalles Koranen også for mini apotek som er nøkkelen til alt av sykdom. Koranen er en apotek, men at du selv er den personen som må søke deg frem på behandlingen. Så det jeg vil frem til her....Du drar til en lege og leser Koranen som ett tillskudd. Jeg har skrevet mye og vil helst ikke diskutere. Jeg ville bare frem til fakta. Jeg tvinger ingen...men konverterer du, så er det du som vinner. Det vil du bli belønnet for, og det vil jeg nærmest garantere deg hvis du da tror på liv etter døden. Og de som leser dette innlegget og vil kritisere, så kan dem bare gjøre det hvis dem vil...fritt valg....men jeg løfter ikke en eneste finger på å svare n o e n av innleggene, for her har jeg skrevet min anbefaling og mine meninger som kommer fra dypt i hjertet. Jeg håper Allah likevel hjelper deg ut av dine sykdommer. Selv om du er troende eler ei....så vet jeg en ting...Og det er at Allah har skapt deg. Du kom til verden ved at en enkel liten sperm satte seg inn i ett egg. Det finnes jo millioner av spermier, men hvorfor deg? Hvorfor har vi vann? Hva ville det skjedd uten vann? Hvem har skapt korn? hadde vi hatt brød om korn ikke fantes? Alt av dyr....natur...snø..regn...skog...ild...Måne..sol...og alt av planeter....grønnsaker hvordan blir dem til og hvordan vokser dem? Det er mange spm uten svar...mange sier "slik er naturen" også er vi ferdig med det....det er ikke så enkelt. Her er det noe som ikke stemmer....og alt svar det ligger i Koranen. Slike ting blir bredt forklart i Koranen. Nå dem som lurer kan sette seg ned å lese. Det er så synd for folk som dømmer Islam troende folk. Jeg håper Allah tilgir alle sine menneske befolkninger. Inge kan nå komme feks og forklare meg at de kan lage prikk lik en morsmelk.....for det klarer dem aldri...en morsmelk skummer ikke...men det gjør en morsmelks erstatning.....ikke si at dette også er naturen...Gud har tenkt på absolutt alt av detaljer da en menneske ble skapt. Adam er den første, og han kom ut av jorda. Så dere som tror at mennesket stammer fra apene....hvorfor kan ikke apene snakke??? hvorfor har ikke vi like organer som apene? Apene har organer som ligger hulter til bulter men det har ikke mennesker. Og for det siste svin...Svin er et dyr som muslimer ikke kan spise for den spiser sin egen møkk og blir sett som uren....da sier du kanskje det gjør høner også..osv men det er en grunn til at dyret svin er blitt skapt av gud....Det er fordi hjertet til svin brukes idag for å redde mennesker...og dette er mennesker som har funnet ut, som og igjen er guds skapning. Gud kunne like gjerne ha skapt dette mennesket som ett nerd... men det har det ikke blitt. Grunnet til at jeg skriver dette så langt er for å hjelpe til deg HI. Og bla legge lys for de andre som går rundt og lager dårlige rykter om vår religion. Beklager at det ble så langt.

Skrevet

shit, det var et langt innlegg.. uansett var det kanskje ikke dette hovedinnlegger hadde i tankene??

Tror ikke alle dømmer islam på måten du fremstiller det på. Alt det du sier om spørsmål har jo vært bevist av forskere, jeg vil tro at ting man kan bevise i forhold til naturen er mer troverdig enn en bok som hvem som helst kunne ha skrevet.

Dette skulle ikke være en diskusjonstråd men en tråd for en som er rådvill i en veldig vanskelig tid, da syntes jeg det er unødvendig å skrive et slikt innlegg.

Skrevet

Vi hadde en venn som døde fra barna sine. Da lagde vi venner et album til barna, hvor vi skrev ned hvordan vi hadde kjent pappan deres, bilder fra ferier og opplevelser osv. Tanken er at barna vil kunne lese dette når de blir store, for slik å kunne danne seg et bilde av en pappa de dessverre aldri rakk å bli kjent med selv. Kanskje du kan spørre vennene og familien din om de vil gjøre noe slik, hvis det værste skulle skje.

Håper det går bra med deg og at resultatene var fine!

Ønsker deg alt godt og lykke til!

• 3 måneder senere...
Skrevet

Hva med å lage en video til henne, av deg. Så hun får sett deg og husket deg sånn som du er?

Huff, liker ikke å sitte og skrive dette.

Men ikke gi opp, kan jo hende det ordner seg for deg.

Skal ivertfall krysse alt jeg har for deg. :0)

• 1 måned senere...
Skrevet

Dette var utrolig trist å lese :( Kan ikke forestille meg situasjonen du er i!

Ser at du allerede har fått noen gode forslag, men vil komme med et til; ta masse bilder nå mens du kan og sett de i album, i hvertfall ta bildene så kan de fremkalles etterhvert... Sånn at jenta di kan huske alt dere gjør sammen :)

Hvordan går det med deg nå? Har legene funnet ut noe mer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...