Gjest Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Er dritt lei nå kjenner jeg, orker ikke være kvalm så veeeldig mye lenger. Er det virkelig så vanlig å ha dette hele svangerskapet når man først får det? Dere som har hatt det, var dere sykemeldt hele svangerskapet? *sutre sutre sutre*
Gjest Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Ga seg når jeg nærmet meg uke 30. Kjente mest til det når jeg ble sliten eller sant da. Lurer på om det for min del kanskje hadde mye med angst å gjøre. Angst for alt som kunne gå galt....
Gjest Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 30 uker ja, det er hvertfall ikke hele svangerskapet... Uff, jeg vil være *frisk* igjen
*Kleopatra Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 Hele svangerskapet ja, men var ganske oppegående siste måneden (dvs kunne dra på butikken, besøk osv på ettermiddagen, var dårlig om morgenen/foremiddagen). Kasta opp 20-30 ganger om dagen, gikk ned over 10kg og fikk sår på spiserøret. Lå hele dagene, måtte ha det kaldt, mørkt og stille. Var omtrent ikke utenfor døren før siste måneden, klarte ikke gjøre noen ting, ikke dusje engang. G-r-u-s-o-m-t. Hold uuut:) Satse på at det snart går over med deg.
Gjest Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 Skjønner deg godt! Jeg trodde jeg skulle gå til før jeg hadde bikket 1.trimester. Sa at jeg aldri mer skulle være gravid igjen - uansett. Men nå som det har gått 6mnd frister det _nesten_ igjen. Har så lyst på flere barn :/
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 7 mnd med første. (gutt). Jobbet helt til kroppen kolapse i 7. mnd. Da jeg sluttet å jobbe forsvant spyingen også. Hele svangerskapet med nr 2 (jente). Var sykemeldt hele svangerskapet. (Men under svangerskap nr. 2 hadde jeg en annen sykdom som forsterket hyperemesisen).
Gjest Skrevet 15. april 2008 #7 Skrevet 15. april 2008 Så oppløftende svar hehe får prøve å bare holde ut å tenkte på skatten i magen da.. Jeg er strålende fornøyd med å være gravid altså, men jeg DÆÆVVER snart *urk* I tillegg føler jeg at folk ikke tror på meg når jeg sier at jeg må være sykemeldt også, graviditet er da ingen sykdom og litt kvalme må man da tåle er holdningene til de fleste slitsomt det også..
Gjest Skrevet 15. april 2008 #8 Skrevet 15. april 2008 Helt enig med de holdningene!! Jeg hadde perioder med av og på. Klarte å komme meg litt ut, og syntes det var nydelig når formen var bra. Når jeg da sa at jeg kanskje ikke kunne være med eller fortalte om hvordan jeg egentlig hadde det følte jeg at de ikke trodde på meg. God unnskyldning liksom. Næ!! Hadde en halveis avtale om ei helg på hytte når jeg var et par 20 uker på vei. Måtte avlyse og fikk den sure mld tilbake. Hun hadde snakket med noen, som hadde sagt at det aldri var slik, selv ikke etter prøverør. Ble skikkelig lei meg jeg!! God bedring hvertfall! Større belønning kan du ikke få hvertfall
Gjest Skrevet 15. april 2008 #9 Skrevet 15. april 2008 Ja jeg kjenner jeg blir litt lei meg, jeg klarer meg uten å kaste opp noen ganger hvis jeg tar en postafen, så noen dager må jeg bare ta en sånn for å komme meg litt ut og da virker jeg jo helt frisk stort sett.. Slike kommentarer komemr stort sett fra damer som ikke har merket at de har vært gravide engang,, da kjenner jeg at jeg koker litt hehe
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 16. april 2008 #10 Skrevet 16. april 2008 Blås i de damene som sier slik. De har tydeligvis ikke opplevd noe i nærheten. Graviditet i seg selv er ingen sykdom, men hyperemesis er det, det kan være en svært alvorlig sykdom. Og det er en god grunn for å være sykemeldt. Jeg lå neddopet på largactil i store deler av svangerskapet og fikk intravinøst + vitaminsprøyter. http://www.tidsskriftet.no/index.php?vp_SEKS_ID=1367463
Gjest irismor Skrevet 16. april 2008 #11 Skrevet 16. april 2008 Siste jeg gjorde når snuppa ble tatt ut med ks, det var å spy på skoene til anestesilegen ;-) Jeg spøy hele svangerskapet og var sykemeldt fra uke 8 gikk ned 13 kilo.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 16. april 2008 #13 Skrevet 16. april 2008 Var kvalm fram til uke 12. Kastet ikke så mye opp. Men var utrooolig kvalm nesten hele tiden. Og kunne ikke fordra varmmat.
mamman til to gutter Skrevet 16. april 2008 #14 Skrevet 16. april 2008 Jeg klarte å jobbe fra uke 14 når jeg tok Phenergan, men jeg måtte bruke dem frem til ca uke 20, hvis ikke ble jeg dårlig igjen (burde i følge jordmor vært sykmeldt lenger, men det var så utrolig kjedelig å gå hjemme).
My little girl_ Skrevet 16. april 2008 #15 Skrevet 16. april 2008 Det varte til 5 mnd, helt forjævlig, min største skrekk hvis jeg blir gravid igjen :S Ønsker deg lykke til, å jeg fikk noen stikkpiller (!!) som faktisk funka litt,men husker ikke helt hva det het, siden det man putter i munn stort sett kommer opp igjen, fikk jeg de.. ekkelt,men funka mye bedre...;P
mummimammo gleder seg til jul Skrevet 16. april 2008 #16 Skrevet 16. april 2008 Med første mann hadde jeg hypermesis til rundt 8 mnd, da kom bekkenløsningen og kvalmen sluttet hehe. det var helt grusomt. spydde uansett hva jeg gjorde.ja jeg var sykemeldt hele svangerskapet. grudde meg til flere barn, men med nummer to var jeg bare vanlig kvalm et par uker på begynnelsen. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå