Gå til innhold

Ang. vasking av dyner osv!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste et innlegg nedenfor at alt av dyner,sengebeskytter,trekk til madrass osv bør vaskes.

Men blir ikke dynen ødelagt etter å ha den i vaskemaskinen?

Og hvorfor bør det egentlig vaskes,det er jo innpakket?

Er ny i dette,så unskyld hvis dumme spørsmål..hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse "tilsetnings stoffer", stivelser og "fabrikk-greier" i de som jeg vil vaske vekk... tenker jeg iallefall. Vet egentlig ikke. Men nytt sengetøy skal man iallfall vaske. - det pleier å stå på pakningen mener jeg.

Jeg vasker alt med Blenda Sensitive.

Skrevet

Tror det er bra å ha den i tørketromlen etter vask også, slik at den tørker raskt nok og for å få formen tilbake så den ikke klumper seg...

Skrevet

Dyner blir heldigvis IKKE ødelagt av å bli vasket.

Alle klær, sengetøy osv skal vaskes før bruk. Også de til deg selv! Dette pga masse rester av kjemikalier fra produksjon.

Skrevet

Jeg er helt med på den at klær og sengetøy bør vaskes før bruk, men ikke dyna og alt det andre som HI nevnte. Det er jeg på som unødvendig...

Skrevet

jeg har kjøpt brukt barnevogn å har vasket alle trekka jeg klarer å dra av, men har ikke vaska madrassen... bør jeg gjøre det? den er jo så liten at den får plass i maskinen men er redd den krymper og blir klumpete på 60 grader... hva ville dere gjort?

Skrevet

Hmmm...KAN den vaskes på 60, da? Da er det jo bare å gjøre det i såfall. Hvis ikke og du skal ha et tykt teppe eller lammeskinn i, hadde jeg nok droppet det. Det er vel tross alt sovinga på natta som er viktigst ihht krybbedød, er det ikke?

Ang vask av nye dyner så står det ofte på pakken at de bør vaskes pga støv og rester fra produksjon.

Skrevet

jeg skal jo ha lammeskinn så da slipper jeg kanskje.. står ingenting på madrassen om den tåler vask

Skrevet

jeg har vasket begge dynene på 60 grader. og tatt dem i tørketrommelen med en tennis ball etterpå..;) da er de god som ny.;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...