sommerbarn_juli08 Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Har dere blitt stoppet i tollen? Eller stopper dere i tollen? Om man har vært ute av Norge i mer enn 24 timer kan man ha med varer til en verdi av kr. 6.000,- og om man har vær ute av landet under 24 timer kan man jo bare ha med varer til en verdi av kr. 3.000,-. Det blir jo fort både over 3.000 og 6.000 om man kjøper vogn + evt. annet.... Beløpene er pr. person og en vare kan ikke deles på to personer! Har selv bestilt en Emmaljunga City Cross hos forhandler i Sverige og skal hente den i juni. Det blir en dagstur og dermed kan vi innføre varer for kr. 3.000,- hver! Vognpakken "Lucky Summer" kommer på kr. 7.760,- SEK.
Christoffer i magen Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Jeg har et godt råd til deg. Pakk opp vognen og monter den sammen føre dere reiser hjem igjen. Ingen som kan komme å si noe da for ved spm så kan dere bare si at den ikke er ny. Og tollerne får ikke gjort noe for å bevist det motsatte. På en annen side så er det ikke så ofte at det er kontroll heller men man kan jo være uheldig. Lykke til
gullegget Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 Vi skal gjøre som Christoffer i magen foreslår. Ta på laken, dyne og smokk i vogna. Også skal ikke jeg vere med:( Men det ser litt rart ut med meg høygravid i sete.. Det har hvert kontroll på den nye tollstasjonen ved Svinesund hver gang jeg jeg har hvert i Sverige.
polarn & pyrene Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 Vi puttet bare vognen inn i bilen og kjørte over grensen. tenkte ikke på dette med toll jeg da (litt kort tenkt om dagen).
marinas skatt Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 - Er det toll på barneutstyr da ? Jeg trodde at det var fritatt............
sommerbarn_juli08 Skrevet 16. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. april 2008 Har sjekket tolltariffen på toll.no, og det er ikke toll på barneutstyr.... Antar at om man blir stoppet må man betale norsk mva ved innførsel, forøvrig samme som som svensk mva (25%), men den norske stat skal vel ha sitt.... Blir masse ekstraarbeid, må da søke om å få tilbake den svenske momsen! Må jo være en grunn til at tollen har satt disse beløpsgrensene.... Tror nok vi gjør som andre her, pakker opp vognen og passerer grensen uten å stoppe, og håper på det beste:-)
Blå + en i magen Skrevet 16. april 2008 #8 Skrevet 16. april 2008 Vi kjøpte vogn, bilsete osv i Sverige, men toll tenkte jeg ikke på. Vi tok båt fra Strømstad til Sandefjord på vei tilbake til Oslo vi da... Men måtte pakke opp alt der, fikk ikke plass i bilen ellers. Ser jo egentlig ikke ut som man har handla, ser mer ut som en barnefamilie på tur;) Uten barn da, hehe;) Men er det toll på slikt utstyr da mon tro....
junispiren fikk liten Dennis Skrevet 16. april 2008 #9 Skrevet 16. april 2008 Vi kjøpte vogn i sverige i 05, så vi trenger ikke kjøpe ny n¨å, men den gangen gjorde vi som"christoffer i magen" sier over her. Vi slo opp vognen i butikken. Rett og slett for å slippe å sette den sammen selv, for den var flatpakket. og veldig greit å se at alt virker før man tar det med hjem. Tenke ikke på at det kunne ha noe å si med tollen.
mammaiapril Skrevet 16. april 2008 #10 Skrevet 16. april 2008 Hei. Vi kjøpte Emmaljunga City Cross og div. annet på Kattis Babyshop i Strømstad i mars. Der tar de den ut av pappen og setter den opp for deg. De sa de gjorde det fordi de visste vi skulle over grensa å da slapp vi unna eventuelt trøbbel. Og da kan de jo ikke si noe, vanskelig for de å bevise at vi har kjøpt den den dagen, uansett om man ser høygravid ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå