Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Spiser ikke chips og sjokolade eller annet snop 2 knekkebrød til frokost middag 2-3 knekkebrød til kvelds Litt sukkerfri drops pga forkjølelse og vond hals Sniker kanskje til meg noen skjeer grøt ved mating av barna
ScaryMama Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Det er langt i fra en ok slankediett!!! Du kan ikke slanke deg på så næringsfattig mat i så små mengder!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 Høres ut som alt for lite mat. Du bør spise hver 3. time for å opprettholde forbrenningen. Sleng inn litt frukt eller fettfri yoghurt innimellom kanskje? og masse vann!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 og lunch! Du må få i deg proteiner, kanskje en kyllingsalat til lunch?
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 Spiser litt frukt, det glemte jeg å ta med. Drikker bare vann. Har varierte middager med magert kjøtt og mye grønnsaker/salat
ScaryMama Skrevet 15. april 2008 #7 Skrevet 15. april 2008 Det er en myte at man må spise ofte for å holde forbrenningen i gang. Men du slanker deg på næringsfattig mat! Kroppen trenger proteiner og frukt og grønt, ikke bare litt karbo. Frukt og yoghurt vil heller ikke hjelpe kroppen særlig, bare tilføre mer av det samme...
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #8 Skrevet 15. april 2008 Om jeg bytter ut et par knekkebrød med et par kyllingwraps da? Kyllingkjøtt, salat og tortilla?
ScaryMama Skrevet 15. april 2008 #9 Skrevet 15. april 2008 Jeg så nå at du spiser middag, det er bra. Hva slags knekkebrød spiser du om med hva slags pålegg? Hvis du spiser grove knekkebrød med f.ks. cottage cheese så kan dette være bra.
ScaryMama Skrevet 15. april 2008 #10 Skrevet 15. april 2008 Tortilla er enda mer næringsfattig og har masse kalorier.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #11 Skrevet 15. april 2008 Spiser grove knekkebrød med litt skinkeost + en skinkebit på
ScaryMama Skrevet 15. april 2008 #13 Skrevet 15. april 2008 Siden du spiser så lite så er det viktig at maten du spiser er næringsrik. Skinkeost er veldig prosessert og gir ikke kroppen så mye annet enn litt fett og mye salt. Forslag til pålegg er : Cottage cheese Tunfisk Kalkun/ skinke ( i større mengder) Hummus Egg Reker Ha masse grønnsaker på i tillegg!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #14 Skrevet 15. april 2008 Takk, skal handle inn litt i morgen=) Tusen takk for hjelpen!
ScaryMama Skrevet 15. april 2008 #15 Skrevet 15. april 2008 Du kan med fordel bytte ut et knekkebrødmåltid med en salat. Bruk da kylling eller egg og ha på litt frø eller nøtter. Viktig å få i seg sunt fett når man slanker seg! Gode kilder er: nøtter/ frø ( ikke overdriv) avokado olivenolje laks eller annen fet fisk
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #16 Skrevet 15. april 2008 unnskyld om jeg virker slem nå. men om du ikke har noe greie på mat og slanking bør ikke slanke deg uten hjelp fra en lege.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #17 Skrevet 15. april 2008 Du bør iallefall få i deg nok kcal, ellers går kroppen på "sparebluss" og forbrenningen går ned. Ikke alltid lett å få i seg nok faktisk. Du kan feks gå inn på www.vektklubben.no (Grethe Roede side) og registrere deg der. Dette er gratis. Der kan du skrive opp det du spiser og få det regnet ut i kcal. Hvis jeg ikke tar helt feil så bør du ikke under 1300 kcal pr dag.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #18 Skrevet 16. april 2008 NEI NEI NEI!!! Det er IKKE en ok slankediett, det er altfor lite! En "vanlig" kvinne har et daglig forbruk på ca 1800 til 2200 kcal, dvs uten å bedrive noe fysisk aktivitet. Dette vil selfølgelig variere noe ut i fra vekt og alder. Et inntak på under 1200-1300 kcal per dag er underernæring. Dette vil resultere i at kroppen setter ned forbrenninga, den tror den må spare på absolutt ALT den får, og man går ikke ned i vekt. Meld deg på et Grete Roede-kurs, og lær deg MASSE om ernæring! Ved å spise mye "riktig" mat ofte, i kombinasjon med trening oppnåes den beste varige effekten.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #19 Skrevet 16. april 2008 Jeg følgte en 12-ukers trenings- og kostholdsdiett for noen år siden som jeg var veldig fornøyd med, og som jeg har planer om å gjøre om igjen når jeg har kommet meg igjen etter fødselen. Programmet heter Body for Life, og du kan lese litt om det her: http://www.iform.no/pub/art.php?id=983 Eksempel på mat og trening over en dag: Frokost kl 8: Havregrøt med melk Lunsj 1 kl 11: 1 nutrilett-bar og 1 stor gulerot Lunsj 2 kl 14: 2 knekkebrød med cottage cheese og lett-syltetøy Trening kl 16.30: 20 min kondisjonstrening eller 40 min styrke Middag kl 18.30: 1 kyllingwraps m/kylling, cottage cheese, salsa og grønnsaker eller 1 omelett på grovt brød eller kylling, ris og grønnsaker Kveldsmat kl 21: 1 yoghurt m/cottage cheese og 1 eple I programmet skal man egentlig spise 6 ganger pr dag, men det fikk jeg ikke til. 1 dag i uka har man "hviledag" og skal ikke trene, og den dagen kan man spise det man vil! Med dette opplegget gikk jeg ned mye i fett%, og jeg økte i muskelmasse, noe som gjorde at når jeg sluttet med programmet så gikk jeg ikke opp igjen i vekt. Når jeg var ferdig med de 12 ukene så fortsatte jeg å spise sunt og trene, men bare ikke så rutinert som under selve "kuren". Programmet krever litt, men er absolutt verdt det! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #20 Skrevet 16. april 2008 Forbrenningen settes ikke ned før ved 1000 kalorier
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #21 Skrevet 16. april 2008 jeg slanker meg og pga amming spiser jeg 1900 kcal i døgnet etter amme slutt skal jeg ned i 1600.det du spiser kommer vel ikke opp i 1000 kcal engang så du spiser alt for lite.skulle du gå lei den maten du spiser nå og finner ut du vil spise anderledes fyke du opp i vekt igjen ...så gjør som ei over her sa klikk deg inn på grete roede sine sider og se der...er en tabell du kan fylle inn hva du spiser og div...gi meg vekt alder og høyde og aktivitet pr døgn så kan jeg regne ut hvor mye du skal spise:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå