Glødende gravid (L) Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Jeg var innom H&M i dag for å kjøpe ammetopper men de har så dårlig passform, med søm som går nesten rett over brystvorten (au - de er jo rimelig såre rett etter man begynner å amme..). Så gikk jeg innom en butikk med mammaklær, og der koster en ammetopp nesten 500 kroner.. Så hva gjør dere? Bruker dere bare vanlige topper eller er det et lurt sted man kan få tak i ammetopper rimelig?? Synes det er deilig å slippe å vise hele magen når jeg ammer..
2 Gullunger Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Du kan bruke en singlet under en genser/t-sjorte/topp. Da trekker du opp genseren/t-skjorten/toppen, over brystet, og trekker singleten ned, under brystet - så viser du ikke så mye (o: Jeg gjorde det for det meste slik sist gang, men fant et par noenlunde brukbare på H&M også.
AccidentalMum Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Boikotter hennes&mauritz fordi prøverommene var så små at jeg følte meg som en flodhest i en melkekartong. Gå til dyre butikker og kjøp det de har på salg! Eller se på nettbutikkene om de har gode tilbud, det har de ofte.
Ladybug~N&E Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 kjøp noen kjempebillige topper med med tynne stropper. (de lange, veldig elastiske er best for de holder formen og sitter godt. de får du overalt. klipp av stroppen og fest en liten trykknapp på den og på innsiden av toppen. da har du ammetopp til 50lappen. kommer jeg til å gjøre neste gang. nekter å bruke tusenvis på dårlige ammetopper. synes forresten de ammetoppene man får kjøpt er så tykke i stoffet, har dårlig passform og sitter ikke godt i det hele tatt. jeg var avhengig av litt stramme topper som holdt alt på plass, er det i grunn enda, for å føle meg vel. orket ikke labbe rundt i en ekkel ammetopp som skle opp over magen, mistet fasongen og ikke holdt noe som helst på plass.
Davids mamma Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 Tenkte å bruke belly-band under topp/genser, da blir det stoff over maven i alle fall. Har hørt det skal fungere, så håper det gjør det! De koster ikke all verden, og i tillegg kan du altså bruke vanlige topper & gensere over, til normal pris. Synes de ammetoppene fra boob til 5-600 er ganske håpløse egentlig...
Synnøve_Solbakken Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 Syns det funker best å amme uten ammetopp jeg, når man har amme-bh og amme-topp får man jo nesten ikke puppen fram... Jeg syns man skjuler mer av puppen når man bruker topp og en jakke (sånn til inne bruk). Babyen ligger jo sånn at den skjuler magen. Går også an å ha en singlet under genseren, da drar man genseren opp og singleten ned, så har man gratis ammetopp. Skjuler både mage og pupp best sånn!
rikedaspike Skrevet 16. april 2008 #7 Skrevet 16. april 2008 Har du sett på Lindex? Der har jeg kjøpt neon jeg er fonøyd med.
gladbaby Skrevet 16. april 2008 #8 Skrevet 16. april 2008 Jeg har sett at 2wear har både ammesingleter og ammegensere med kort og lang arm til 199,- pr.stk. De er litt annerledes enn boob og de ekle de har på HM, og helt greie. Boob er dyre, men kjempegode, synes jeg! De tåler jo absolutt alt uten å bli stygge!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå