Gå til innhold

Hva ..... er det folk innbiller seg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så inni svarte irritert når folk (mange av de jeg jobber med) sier ting som:

- åh, måtte du få epidural du ja?? Nei, jeg fødte jo uten jeg. Tenkte at jeg bare fikk bite sammen tennene og holde ut.

- Er du sykemeldt du ja?? Åh... bekkenløsning, Ja, huser jeg hadde det med alle mine. Men jeg var ikke sykemeldt da.... PRIKK PRIKK PRIKK...

- Lavt blodtrykk? Ja, men det er jo bare kjempe flott det! Jaja, litt svimmel må man jo tåle..

- Jeg jobbet til dagen før jeg fødte jeg....

HVA ER DET FOLK INNBILLER SEG???? AT DE ER BEDRE ENN DEG ELLER?????

Tror de seriøst at siden de også hadde bekksnløsning, så hadde dere samme smerte?? Tror folk at de som klarer å føde uten epidural/smertestillende er sterkere enn de som måtte få det?

At det går an å være så forbanna dum...!!!!!!!

Hilsen hormonella... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

alle er forskjellige... men det er mange som ikke forstår det..

Skrevet

jeg hadde rier i 12 timer med begge mine, og har null problem med å innrømme at jeg var på vei til å hoppe ut av vinduet da narkoselegen endelig kom! Da hadde jeg hatt rier med 1-2 min. mellomrom i 8 timer, andre har født innen den tid.. De som har rier i 4 timer ,og føder rett etter det, klarer sikkert å holde ut uten epidural, men når du er på 7.-8. timen så er man rimelig kjørt.. Alle gravide har en form for bekkenløsning, men i forskjellig grad.. Så for noen merkes det nesten ikke, mens andre må gå med krykker.. Jeg også blir frustrert av de som sier sånt, får oss "menneskelige" til å virke som pingler.. Ikke moro... =(

Skrevet

ha ha ...dette var litt morro..vi har en annen tendens og..litt sånn min fødsel var verre en din fødsel...ha ha da står noen nesten å krangler om hvem som hadde det verst...vi er vel så forskjellige ,hatt to greie fødsler jeg ,men mistet i uke 14 og det var ikke godt...vi får ta det med et smil

Skrevet

Det er jo nærmest blitt en folkesport å formidle sin martyrrolle i samfunnet... "Jeg biter tennene sammen og holder ut, jeg". Min mormor var forresten medlem i en syklubb i mange år, og det hotteste samtaleemnet der i gården var å sitte og legge ut om de ulike sykdommer de led av alle sammen. Det var underforstått at den som kunne fortelle om de mest grusomme og ekle detaljer omkring sitt sykdomstilfelle (gjerne noe som hadde med avføring og gjøre) vant, og høstet dermed stor beundring fra de andre.

Vet du forresten hvor mange martyrer som skal til for å skifte en lyspære?

Ingen. De sitter heller tause i mørket og fryser.

Folk føler seg i utgangspunktet så små og elendige at de gjerne vil formidle hvor "store" de er ved å fortelle om all den smerte de har holdt ut, og ved å rakke ned på andre som er fornuftige nok til å ta det litt rolig i svingene når kroppen gir beskjed om at det er på tide å hvile.

Det er ingen vits i å bli sint på disse menneskene. Det er heller synd på dem. Vær glad for at du selv er fornuftig og lytter til kroppen din!

Trøsteklem til hormonelle gravide som utsettes for slikt pjatt fra andre :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...