Gå til innhold

Flere som strikker her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare høre om det er noe stemning for det her inne:-) jeg har fått helt dilla på det, og akkurat nå strikker jeg en genser til min kjære. Har nettopp strikki lyseblå leu med sølvtråd i og hvite paljetter på. Har lagd pulsvarmere, lue og kort skjørt til å ha over tights i samme stil

Så gøy å lage sine egne ting. Skal snart igang med leggvarmere til jentene mine og lage samme sett som jeg har til meg selv men kanskje i annen farge. Eldstejenta ville ha gult:-) Moro å ha noen prosjekter på gang:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg strikker som bare det:)

Strikket masse klær til snuppa før hun ble født, strikker votter og sokker, nisser og nå holder jeg på med kåper til tvillingjentene til ei venninne av meg.

Alle fadderbarn og barn av venner kommer til å få strikkede julegaver i år har jeg bestemt.

I tillegg til min egen lille snuppe og øvrige famili som også vil få andre ting.

Synes det er kjempegøy å lage noe som man kan bruke.

Har også strikket sparkebukser til alle venninnene mine som har ynglet det siste året, og det har vært en del:)

Skrevet

Jeg strikker! Er nok ikke så aktiv som dere virker her (er ganske ny i gamet), men jeg prøver da! ;)

Strikket bukse til mini str 6mnd (mitt første prosjekt etter oppskrift som jeg faktisk fullførte, og han rakk jammen å bruke det litt også, før det ble for smått...), og har nå begynt på et sett i str 18mnd som han kan ha når han begynner i barnehagen til høsten (er i allefall planen). Så får vi se om det blir ferdig til den tid... :P

Lurer litt på å strikke gave til venninna mi som får bebis til høsten, men vi får se hvor fort det går med settet til mini først! :)

Skrevet

Ja, strikker, men ikke så avansert som dere andre (det overlater jeg til mammaen min). Jeg har strikket noen oppvaskkluter, og skal begynne med det igjen så snart eg får tid...

Alle skryte av de klutene, så eg må jo bare lage flere :o)

Skrevet

Jepp, ble helt strikkegal etter at jeg ble gravid, og har strikket ganske masse siden den gang.

Har som regel 3-4 prosjekter på gang, og har alltid planene klare for de 2-3 neste.

Nå holder jeg på med en lue, et babyteppe, en ulltrøye og en dress.

Skrevet

Jeg strikker.

Strikker pledd, gensere, bukser, lue, skjerf...u name it :) Har skikkelig dilla :)

Har blitt ferdig med strikkebukse til vesla netopp.

Har strikket en del sjal og nå strikker jeg et sjal til ei på jobben, og så skal hun ha en odessa lue i samme garn og farve (et sett)

Skrevet

Jeg strikker! Det er såååå kjekt. Jeg lærte meg det selv for noen år siden, og har åftt helt dilla..blir lite nå for tiden siden jeg skal ha eksamen(4 stk) om en mnd, men skal prøve å få strikket litt dukkeklær til dukka som minsta skal få til bursdagen sin fra oss.

Skrevet

strikker litt, har vel igrunnen ikke strikket noe til lillemor enda, strikket votter før hun ble født som jeg tenkte hun skulle bruke, men jeg brukte altfor tynt garn i forhold til oppskrifta, så de passer perfekt til dukkene hennes.

Har strikket et par gensere til eldstemann som lillemor nå bruker/har brukt.

Nå holder jeg på med et stort prosjekt. strikker 17 mai antrekk til lillemor. same Kofte. Har egentlig kommet ganske langt, har vel igrunnen bare armene og monteringa igjen. Dermed står jeg fast;)

Har jo ingen oppskrift å følge, følger en kjole oppskrift, men må tenke endel selv. Kofta ser jo litt annerledes ut enn en kjole.

Skrevet

jeg og!

har nettopp lært meg å tyde oppskrifter, så nå tar det av her!

Skrevet

Jepp, har strikket siden jeg var liten, noen år mer enn andre. Tidligere har jeg strikket mest gensere til meg selv, og duker i kunststrikk. Men nå er det jo mange fine prosjekter å ta fatt på, med en liten som stadig vokser inn i noe nytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...