Gå til innhold

nav tok pengene mine har jeg

Anbefalte innlegg

Skrevet

rett på pengene etterbet? de stoppet min OS pga at jordmor antok at jeg bodde med barnefar og sa dette til nav :-(

Jeg fødte i jan og har ikke fått penger i feb,mars og nå april...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bor du sammen med han da?

hadde ringt rett til nav å sakt hva som har sant.

å så hadde eg ringt til jm og kjeftet på ho, detter er ikke noe å anta.. å byttet jm

du får etterbetalt desse pengene ja :) har vertfall krav på det..

lykke til :)

Skrevet

ja jeg vet..fikk et papir av nav der det stod (med jm skrift) at jeg nå kom til å bo med barnefar! jeg hadde IKKE sagt dette og gjør det ikke nei.Vi er kjærester,men det er da ikke ulovlig??? Ble beskylt for å lyve da jeg ringte nav så jeg gav opp :-( De sa at SÅ mangen løy om sånt og at det gjorde sikkert jeg også...:-( trenger jo de pengene!!

Skrevet

noen andre??? trenger å vite at jeg har rett på pengene mine uten å måtte igjennom hele søkedrite igjen :-( får jo ikke penger denne mnd heller da :-(

Skrevet

Det høres ut som om du bor med barnefaren, uoffisielt, for min del så da har du ikke rett på det.

Bor dere ikke sammen har du rett på det, men mest sannsynlig så flytter dere vel ilag?

Har dere samme postadresse?

Skrevet

Er du over 18år har dere heller ikke lov å være kjærester!!

Skrevet

kan dere ikk ebar eoppgi postadressene deres da? må jo være bevis nok det på at dere ikke bor sammen..

Skrevet

vi bor ikke i lag nei! og ja self er jeg over 18 år,men herregud da må kunne være kjærester????? Vi har forskjellige adresser og har alltid hatt det! Og hvorfor hørest det ut som vi bor i lag om jeg tør spørre????

Skrevet

godtar dei ikke det da? må da være bevis nok... ring inn til forkeregisteret og få dei til å sende en faks elelr eit brev direkte til nav.. der det står hva som er rett :)

Skrevet

Anonym, dersom du er i et kjæresteforhold med barnefar så mister du retten på stønad som enslig forsørger...

Er trygdefunksjonær og dette er vanlig praksis, men har ikke jordmoren taushetsplikt, fy så frekt av henne uansett.

Skrevet

Det ringte en fra nav som heldigvis trodde på meg! :-) han var veldig koslig og sa at det var uholdbar oppførsel og gå rundt å beskylde folk for å lyve...Og for dere som syns det er "rart" at vi ikke bor i lag så er det en ganske spesiell situasjon der en eksmann er i bildet! Han vil ikke la meg være i fred og derfor avventer vi situasjonen på ubestemt tid!!

Skrevet

trodde det var ekteskaplig forhold,altså at en bor i lag....

Skrevet

Hvis du har rett på pengene så vil du få de etterbetalt, de pleier å være ganske greie sånn sett. Men det er faktisk helt syke regler på det området. Dersom man er over 18 år kan man ikke ha et forhold til barnefaren og få OS. Dette gjelder også selv om dere bor hver for dere nå og aldri har bodd sammen. Jeg fikk masse spørsmål og mas om vi noengang hadde tenkt å flytte sammen, hvor mye vi snakket sammen, hvordan forholdet mellom oss var.. Holdt på å bli gal! Ikke nok med å være alene med babyen, men man skal i tillegg bli utsatt for skikkelig forhør... Jeg sa klart og tydelig i fra at dette var noe som var en personlig sak og som de ikke hadde no med. I samme slengen fikk de også vite at forholdet var over og at det var litt vanskelig å ha no særlig fysisk kontakt med den avstanden som er mellom oss (han byttet adresse til der han studerer 10 mil unna bare pga dette), men at vi holdt kontakten for babyen sin skyld. I ettertid har ting forandret seg litt, men vi har fortsatt ikke offisielt noe forhold. Føler det er tryggest slik...

Håper det ordner seg med nav. Snakk med han hyggelige og forståelsesfulle mannen du møtte på der, så skal du nok se at det ordner seg for snille piker ;)

Skrevet

Det kan ha noe med at det visstnok er ganske normalt at to mennesker flytter sammen når de får et barn.. Men uansett j**eli unødvendig og frekt gjort av hun jordmora. Dette synes jeg du burde ta opp!

Skrevet

HI, skjønner ikke helt her. Ringte det en fra nav til deg ti på tolv på kvelden? Mistet sammenhengen i forhold til det du skrev i innlegget før, hvis det er sånn at du har blitt oppringt allerede fra nav???

Skrevet

takk for snille ord!!!!! Ja skal visst være vansklig dette :-( er leit når en fra før av er i en presset situasjon...som om det ikke er nok! Men nå sirkulerer visst mailen jeg sendte til de rundt...blir så stressa av dette jeg!

Håper alt er bra med dere da og at dere klarer å se forbi disse jæ--- folkene på de offentlige kontorene!!

Skrevet

sorry!

ja en fra nav ringte meg for noen dager siden og skulle se på saken! det jeg opprinnlig lurte på var om jeg hadde rett på etterbet!!

så har jeg etterpå forklart situasjonen litt...

Skrevet

Hehe, da skjønner jeg:) Syns det var litt vel ivrig å ringe deg like før midnatt ja;)

Skrevet

hahaha ja hørest ikke ut som nav nei :-) hihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...