Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Hei! Jeg får aldri pumpet meg... Bruker ikke smukk, så jeg ammer ofte når lillegutt er våken og har heller ikke nok melk til å pumpe i tillegg til det han får... Hva gjør jeg da dersom jeg skal være borte fra han noen timer??? Kan jeg gi MME et måltid og så gi pupp igjen neste måltid?? Han er 10 uker gammel... Vil det bli problemer å puppe han etter dette erstatningsmåltidet i tilfelle?? Og bør jeg øve på å gi han erstatning?? Noen ulemper??
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Det går helt fint å blande. Ammeteknikken er godt innøvd nå, så sjansen for at flasken skal by på problemer for ammingen er veldig liten. Du bør øver for å være sikker på at han tar flaske, men det er lurt å øve så tidlig som mulig, og holde det ved like, ellers er sjansen for at det går med deg som med mange andre som venter for lenge med flasken at babyen nekter å ta den og at du aldri slipper unna mens du ammer.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Takk! Han har tatt flaske med min melk de få gangene jeg har fått pumpet meg... Får øve litt med MME da :-)
tvilling73, 05/07 Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 Når mi jente har hengt ofte i puppen har jeg funnet ut at jeg har lite melk - ved å pumpe. Har da pumpa meg jevnt noen morgener og fått opp mengden slik at hun holder lenger. Har også fryst melka slik at jeg har til overs. Første gang jeg gav henne mme gikk det fint. Den neste ville hun ikke ha.. Nå er det lenge si hun fikk flaske men min mann har gitt henne melk, som var nedfrosset, i kveld og det tok hun fint. Hun er nå 6 mnd, men jeg har pumpa meg med jevne mellomrom for å fylle frysen og for å øke. Har også drukke amme-te fra Kloster når det har vært lite, da øker det fort på meg :-) Du kan også blande MME og MM i samme flaska, men husk da at du ikke må bruke micro for å varme den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå