Gå til innhold

Gutten min har feber og er stiv i nakken.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det kan være et tegn på hjernehinnebetennelse, er det noe annet enn hjernehinnebetennelse det også kan være et tegn på.....?

Er det normalt med stiv nakke når man har feber?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er IKKE lege, så ikke hør for mye på meg. Men et tegn på hjernhinnebetennelse kan være dette. De har også røde prikker på kroppen som blir hvite når du trykker fingeren imot og blir så røde igjen. Men jeg er ikke lege, så ikke hør på meg som sagt. er du i tvil, ring legevakta!

Skrevet

Hvordan er nakken hans til vanlig da?? Min kjære har alltid stiv nakke.

Om han har høy feber og stiv nakke ville jeg nok tatt en tlf til legevakten ganske fort, heller en tlf for mye enn en for lite..

Men det at han har stiv nakke må jo absolutt ikke bety noe farlig da, om allmenntilstanden er fin, han ikke har utslett osv hadde jeg ikke bekymret meg så veeeldig enda hvertfall.

Men ta en tlf til legen for å være på den sikre siden du :)

God bedring da!

Skrevet

Det er litt feil missT, utslettet man kan få ved hjernehinnebetennelse er små prikker (blodutredelser) under huden som IKKE forsvinner/blir hvite når man trykker på de :) ikke alle får utslett heller..

Skrevet

nakken hans er ikke stiv til vanlig. Han snur hele overkroppen når han skal se til siden

Skrevet

Flekkene ved hjernehinnebetennelse blir IKKE borte når man trykker på de.. det er blodutredninger i huden, Petekkier...

Små barn med feber og stiv nakke skal tilsees av lege, da meningitt kan utvikle seg fort..

Så ring legevakta nå og snakk med de... Ikke noe å vente på.

Skrevet

Åssen ser du han har stiv nakke?

Kan han se opp i taket og ned i gulvet?

Skrevet

han la seg for 20 min siden, litt under 39 i feber, ok allmenntilstand, veldig trøtt da, 2 timer seinere seng enn vanlig

Skrevet

"Vår" lege sier at du skal peke på barnets kragebein, og be barnet se der (sånn som du gjør hvis du skal lure noen, for så å ta hånden opp og "daske" dem på nesen).

Hvis barnet klarer å bøye nakken da, er det ikke hjernehinnebetennelse.

Det er sikkert ikke farlig, men det bør kanskje sjekkes av lege, siden det er såpass alvorlig HVIS det mort formodning er det dere frykter.

Skrevet

snur hele overkroppen når han skal se til siden, klarte se i taket, men brukte sikkert 5 sekunder på å se opp, og da hadde han en liten svai i ryggen også...

Skrevet

Ok..

for når det gjelder nakkestivhet hos barn.. Så skal man se på om de kan se opp i taket og ned i gulvet.. Ikke til sidene..

Klarer de å se opp og ned,så er det ingen fare..

Skrevet

Mente prikker. men som jeg sier; jeg er ikke lege. Er jeg usikker på sånt, ringer jeg alltid og snakker med en lege.

Skrevet

Ved meningitt(hjernehinnebetennelse) klarer ein ikkje å bøye hodet til brystkassa( haka nedpå brystkassa). Det blir ikkje sjekka om dei kan vri hodet frå side til side.

Men er du bekymra, så ring legevakta. Meningitt kan utvikle seg i rasande fart, om det er det.

Skrevet

men han har fått prevenar vaksine, skal ikke det beskytte mot hjernehinnebetennelse?

Skrevet

Ring legen ikveld. Hjermehinnebetennelse er ingenting å spøke med. Det er sikkert ikke noe alvorlig, men det er bedre å sjekke en gang for mye.

Skrevet

39 i feber om kvelden er jo ikke så veldig mye, men det er en lumsk sykdom som kan utvikle seg fort så jeg tror jeg ville ringt å hørt med legen jeg altså.. Det er sikkert ikke noe farlig, men det er greit å være på den sikre siden..

Har du prøvd å bøye nakken hans selv foresten? hvor gammel er han?

Om han er for liten til å kunen forklare hvor han har vondt kan det jo være for eks bihulebetennelse,, at han ikke ører på hodet fordi det gjør vondt rett og slett.

Har du sett på han mens han sover? ligger han avslappet med nakken eller er han sti når han sover også?

Skrevet

Mot smittsom hjernehinnebetennelse ja. Men det finnes andre typer også som de kan få likevel.,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...