Gå til innhold

GJELDSORDNING!!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

roper jeg:)

altså, jeg skal søke om å få gjeldsordning, men er så redd for at jeg ikke får det. har gjeld på over 300000 tusen, bare piss regninger.

har enda ikke inkassosaker på meg, men det kommer for jeg klarer ikke lenger å forsvare de. må jo ha mat og klær til barna.

hvordan fikk du/dere innvilget det?

alt av erfaringer taes imot med TAKK!!:))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke gjeldsordning uten at ting har gått gjennom namsmannen.

Ring det de gjelder, del opp betalinger å gå til banken å få hjelp til økonomisk rådgivning.

Skrevet

ta kontakt med gjeldsrådgiver i kommunen. de søker for deg.....

Skrevet

Sitter i samme uføre...og har dårlig erfaring med kommunens hjelp her jaffal.. :(

Vetta f.... hva jeg skal gjøre..

Skrevet

mas på kommunen igjen ... det må gå igjennom de!

Skrevet

Sitter i samme situsjon som deg, men har 500 000 i gjeld. Og eier ikke noe verdifult :-(

Gikk til komunal rådgiver for litt over 2 år siden. Var da samboer, og gjelda var vel litt mindre (ca300000). fikk da beskjed at det var ikke så ille, og kunne komme tilbake når var enslig eventuelt (var i et dårlig forhold) . Men klarte nå å sjonglere i 2 år til, men betalte jo da gjelden med å ta opp mer lån. Skjønner ikke hvordan jeg klarte å få kreditt, men hadde jo ikke inkasso så.

Nå har jeg igjen blitt alene, og gjelden er større! Så tok kontakt igjen. Gikk bare ikke lenger.

Han skal nå søke om gjeldsordning for meg, siden jeg ikke har noen utsikter for å bli rikere de neste årene. Må være dårlig stilt i lang tid.

Men han sa at over halvparten av gjelden måtte være opprettet for mer en 3 år siden for å få det gjennom. Heldigvis var min det, men likevel usikkert om jeg får det. Men må bare la ting jeg ikke klarer å betale gå til inkasso sa han. For inkassoselskapene er enklere å forhandle med enn kreditorene, og jeg har jo ikke mulighet uansett til å betale.

Har skrevet til alle kreditorer, for ville informere og be om frysing av lånet. Ingen er villig til det, og nå begynner inkasso varslene å drysse inn :-( Er helt grusomt, men hva kan jeg gjøre. Er glad jeg endelig får hjelp, men skjønner at det kan ta laaang tid.

Ta kontakt med sosialen for time hos gjeldsrådgiver. det helper på nervene dine i det minste :-) Jeg angrer ikke!!

Skrevet

Noen som kan forklare meg hva gjeldsordning går ut på?

Skrevet

da må du kontakte mansmannen å søke om gjelds ordning.

dokumenter ALL gjeld du har, å ALL inntekt.

er helt i start fasen selv så vet ikke så mye.

men vet såppas at får jeg den ordningen vil all gjelden ligge på "is" til jeg har en årslønn på over 240000 i 2 år før jeg i det heletatt må begynne å betale, klarer jeg ikke å få en sånn lønn vil gjelden bli slettet innen 5 år.

men ring namsmannen du, her er det lensmannen jeg måtte kontakte.

Skrevet

Sånn bare for å spørre, har du 300 000 tusen i regninger, eller har du 300 tusen, eller 300 000. For 300 000 tusen er jo da 300 000 000.

Bare jeg som er streng her:p

Skrevet

HI her, har 400000 kr (ikke 300000)

Skrevet

Noen som har kontaktet gjeldsofferalliansen(?) Kan de hjelpe kanskje?Hva gjør de?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...