Gå til innhold

stakkar liten hikker flere ganger om dagen - normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at det er normalt at de små hikker inne i magen pga drikking av fostervann, men vesla her hikker altså flere ganger om dagen. Lurer på om det er flere som kjenner det så ofte, og om mitt stress eller andre forhold kan virke inn? Det kjennes ganske heftig ut, så jeg får jo helt vondt av henne stakkar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt vanlig!

Og veldig nødvendig for hennes utvikling av lungene.

Så det er bare å slappe av!

Skrevet

Vesla i magen min hikker også flere ganger om dagen. Virker som hun blir litt lei selv også for om hun hikker lenge så lager hun det livet der inne. Sparker og fekter no innmari så jeg skjønner hva du mener når du sier du får helt vondt av henne ja. Stakkars små. Men det er jo helt nødvendig for utvitklingen så det må nok bare gå sin gang.

Skrevet

De øver seg på å puste. Helt nødvendig!!!!!

Skrevet

Min kommer til å bli skikkelig god på å puste....:) masse hikke her også.. 5-6 runder om dagen sikkert.. Barnefaren skulle være morsom i går og helt spontant prøvde han å skremme babyen.. "Bø!" hehe.. det hjalp ikke...

Skrevet

Når det gjelder premature barn så er mye hikking en indikator på stress. Vet ikke helt om det blir det samme for ufødte, men har tenkt litt på det.... Uansett bra for babyen å ta det med ro og hvile og kose seg masse, tror jeg. Får håpe de fleste av oss har anledning til det.

Skrevet

Men er det normalt at de hikker til omtrent samme tidspunkt hver dag? Jeg er sikkert på at hun her har hatt en hikkestund omtrent rundt kl. 7 om morgenen i 3-4 dager nå, og så en gang utpå kvelden. Kjennes ut som om hele magen hopper (eller bølger?), og at hun fullstendig ukontrollert slenger armer og ben i alle retninger - hehe.

Skrevet

Hikking er trivselstegn har jeg hørt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...