Tøysetipp Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Det er vel gjerne slik at man støtter de organisasjonene man har blitt 'rammet' av selv. Selv så gir jeg bidrag til kreftforeningen og redd barna.. Og har gitt en sum til lokal kreftomsorg. Hvorfor bidrar dere til de aktuelle organisasjonene? Vi hadde en diskusjon ang. dette i dag. Og det viste seg at samtlige ga støtte til de organisasjonene de enten hadde hatt blitt direkte eller indirekte berørt av. Spennende å høre...
Tommage♀♂ Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Jeg har fadderbarn i sos-barnebyer, gir til den årlige tv-aksjonen og sender klær til fattige barn i fattige land Er vel fordi jeg har barn selv tenker jeg
Tøysetipp Skrevet 15. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2008 Det synes jeg var en god tanke! :-)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 Har et fadderbarn gjennom Zulufadder. Til jul ga jeg 500kr i gave og de ble sååå glade! Fikk et bilde av han med den diiigre posen og det søte og ikke minst STORE smilet fra den lille gutten på 6år.... Er så glad for å kunne hjelpe han og hans familie... Selv om jeg egentlig ikke har hatt råd, 200kr i mnd (har slitt helt sinnsykt siden januar me økonomien pga flytting) så har det likevel vært så godt å se på bilder av barna og oppdateringer fra bloggen på zulu.. =)
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 Her går stort sett alt i det store sluket AS FAMILIEN, men støtter kreftsaken i ny og ned, fordi pappa døde av kreft. Tror dere hadde ganske rett i teorien deres. Stemmer her ihvertfall.
Gjest Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 Støtter PLAN. Ingen annen grunn enn sosial samvittighet, egentlig ;-)
NoDoubt Skrevet 15. april 2008 #7 Skrevet 15. april 2008 Vi gir fast til redd barna. De bruker og penger på norske barn. Men er uansett nok av barn i denne verden som trenger hjelp!
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 15. april 2008 #8 Skrevet 15. april 2008 Foreningen for muskelsyke Moren min døde av ALS for 2 år siden, og siden det finnes svært lite informasjon og kunnskap om denne sykdommen er min drøm at de skal få nok penger inn slik at de kan forske mer på denne, og forhåpentligvis finne en form for behandlig. Pr dags dato finnes det ikke noen behandling til ALS pasienet, utenom smertelindring o.l Dette er en sykdom alle kan få, men som man vet så alt for lite om, og da syntes jeg det er uhyre viktig at man kan støtte med litt penger så de kan forske mer på ALS.
M by M Skrevet 15. april 2008 #9 Skrevet 15. april 2008 Gir til Amnesty. I utgangspunktet fordi jeg dreit meg skikkelig ut ovenfor et par overivrige selgere på grunerløkka for 2 år siden... Jeg og to venninner gikk over Olaf Ryes plass også stopper to gutter oss og spør om vi vil støtte opp under kampen mot kvinnevold. Jeg svarer irritert at "nei, jeg liker å bli slått jeg" også går jeg vidre. Venninnene mine derimot kjente disse guttene og jeg ble nødt til å gå tilbake og forklare at jeg liker jo ikke å bli slått....så joda, jeg kan vel bidra da. Så siden det har de fått et månendlig beløp av meg. Redd Barna får også sin faste sum på 5 året og dette har jeg tatt intiativ til selv.
Gjest Skrevet 15. april 2008 #10 Skrevet 15. april 2008 Jeg støtter kreftforeningen med en slant i ny og ne. (mamma døde av kreft) Jeg jobber med et prosjekt for Forut (www.forut.no) og støtter de med en slant i ny og ne også. I tillegg så synes jeg så ulidelig synd på hun dama fra frelsesarmeen som har stått på det lokale senteret her i alle år (samme dama som da jeg var barn, helt sant så hun får noen kroner. Støtter også gode saker når det kommer bøsse på døren, det lokale idrettslaget og div småtteri som jeg kommer over. Jo, og sender klær både histen og pisten!
Gjest Skrevet 15. april 2008 #11 Skrevet 15. april 2008 Blir trukket et fast beløp hver mnd til care Norge,, de har fokus på kvinner og barn, å utdanne og lære kvinner å ta vare på seg selv. Synes det er viktig da mange mister mennene sine og da ikke aner hva de skal ta seg til, det er i tillegg kvinnene som tar vare på barna og om kvinnene kan lese og ta vare på seg selv lærer nok barna det også. Jeg kjøper 2 interiørblader mindre i mnd og det gjør absolutt ingenting Care kan også dokumentere effekt, synes det er viktig at pengene jeg gir ikke kun går til kontorrotter, men faktisk til det formålet jeg tror jeg gir til. Gir også nå og da til kreftforeningen siden pappa døde av kreft, men det er ikke hver mnd.
Gjest Skrevet 15. april 2008 #12 Skrevet 15. april 2008 Støtter fast Plan, Amnesty og Leger uten grenser. Litt i tillegg til små andre organisasjoner innimellom.
Thunderstruck Skrevet 16. april 2008 #13 Skrevet 16. april 2008 Jeg gir penger til kreftsaker en gang i blant.Men ikke ellers..Tror det er mye av de pengen brukes til det de skal.Går til administrsjon osv.. Uansett hvor mye penger Norge gir til u-land,lider de like mye allikavel. Noen får kanskje hjelp,men det er fåtallet..
Lucy79 Skrevet 16. april 2008 #14 Skrevet 16. april 2008 Vi gir til Frelsesarmeen og kjøper =Oslo avisa for å støtte de som er tøffe og jobber i stedet for å stjele og gjøre andre kriminelle handlinger. Jeg jobber innenfor rus og psykiatri og vet det står forferdelig dårlig til hos enkelte i vårt land. Jeg får nesten lyst til å gråte når jeg møter på alenemødre som ikke har penger til klær til barna sine, ikke kan sende de på fotball trening, ikke har råd til å handle inn julegaver eller julemat... det er vondt!! Norge et av verdens rikeste land- jeg får frysninger på kroppen av og til!!! Skremmer meg at det er så mange som har det slik her i landet vi bor i. Synes det er flott av mange gir til organisasjoner vi har her i Norge også. At vi rett og slett ikke glemmer all elendighet vi har her.. Det er fort gjort hvis vi ikke kjenner til hvor hardt mange har det. Mediene sørger jo for å vise hvor dårlig det er i u-landene, og bevare meg vel det er helt ille og utenkelig!! Hadde vi bare sett mer til at ALLE pengene vi sender kommer frem... jeg liker å se at det jeg gir monner... Om det er kreftsaken, frelsesarmeen, plan eller røde kors- stå på alle sammen! Bedre å gi noe enn ingenting!
Gjest Skrevet 16. april 2008 #15 Skrevet 16. april 2008 Vi gir til kystvakten, alltid gjort det og kommer alltid til å gjøre det. Har ikke blirr "rammet" av noe der kystvakten har hjulpet meg/oss, men det er den "organisasjonen" jeg føler jeg burde gi til. Liker ikke tanken på å gi til en organisasjon der 80% går til lederskapet=/ Kjøper også sånne rosa brystkreftsløyfer, har vel noe med at jeg er jente...
cherry coke Skrevet 16. april 2008 #16 Skrevet 16. april 2008 Kreftforeningen (kreften har rammet min familie, og da var det naturlig) Frelsesarmeen Redd Barna
alvis Skrevet 16. april 2008 #17 Skrevet 16. april 2008 Jeg er medlem i Amnesty International og Dyrebeskyttelsen. Ellers har jeg et fadderbarn gjennom SOS. Jeg gir alltid penger ved tv aksjonen og til bøssebærere. Man har jo lyst å gi til alle men det går ikke ann. Har derfor valgt å støtte det som jeg syns er viktig. Så tenker jeg at bøssebærere represterer jo forskjellige ting så da gir jeg litt til alle på en måte.... Jeg har veldig lyst å begynne å sende klær til fattige land men har liksom ikke funnet noen plass å gjøre det. Må følge litt bedre med i avisen. Gir en god del klær til Frelsesarmen da.
Gjest Skrevet 16. april 2008 #18 Skrevet 16. april 2008 Jeg støtter Røde Kors. Er selv aktivt medlem i organisasjonen, har vært det i snart 17 år. Ellers pleier vi å gi til hjertesaken pga søstra til sambo, og kreftsaken!
Sjefsmegga Skrevet 16. april 2008 #19 Skrevet 16. april 2008 Gir når det er tv-aksjner og innsamling og så støtter jeg Leger uten grenser...og så gir jeg litt til rødekors i ny og ned :-) Frelsesarmeen får også noen kroner i gryta si hvis jeg går forbi...
Gjest ->>- Skrevet 16. april 2008 #20 Skrevet 16. april 2008 Vi har et slags fadderbarn gjennom www.casa-guatemala.org og fire privatsponsede "fadderunger." Utover det hender det vi bidrar til Røde Kors, Leger uten grenser, Redd Barna etc. - og så gir vi absolutt ikke til religiøse organisasjoner. Ja, vi gir så avgjort til noe(n) vi har blitt personlig berørt av.
Koseklompen Skrevet 16. april 2008 #21 Skrevet 16. april 2008 * Har levert utstyr til en butikk som selger det videre og pengene de tjener går rett til barn i India * Så skal jeg nå etter å ha saumfart klesskapene levere inn klær som skal videresendes til Romania * Har støttet ved forskjellige anledninger div organisasjoner..ikke fast, men bidrag nå og da Bla: Kirkens Nødhjelp, LHL, osv * Har lyst på å fjernadoptere også
Guri Malla har to små Skrevet 16. april 2008 #22 Skrevet 16. april 2008 Kreftforeningen, Norsk Luftambulanse og dyrebeskyttelsen Oslo og Akershus. Noen som elsker katter her, men ikke kan ha katt selv? Kattehuset på Nordstrand tar gjerne i mot besøk, mange kosesyke herlige katter som setter stor pris på litt omsorg!! Viktig at de holder på menneskelig kontakt slik at det er lettere å omplassere de igjen. Se www.dooa.no om du er interessert
Daffodil Skrevet 16. april 2008 #23 Skrevet 16. april 2008 Til et fadderbarn tilknyttet Sos-barnebyer.
winneboo Skrevet 16. april 2008 #24 Skrevet 16. april 2008 Fast trekk til PlanFadder hver mnd. Grunnen er fordi jeg har barn selv å syns det er forferdelig at mange barn i verden har det så fælt som mange av disse barna. Kunne selfølgelig støtte mye annent også, men nå jeg valgt dette, å så får jeg se når jeg får bedre råd om det er andre ting jeg kan støtte også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå