Gå til innhold

Til alle vordende adoptanter - Hvem er dere?


Tinna*med nytt barn i juli!*

Anbefalte innlegg

Kunne det ikke vært på sin plass med en presentasjon også på disse sider? Som gammel "Assistert befruktning" medlem var det vanlig med oppdateringer om tingenes tilstand og presentasjon. Hadde vært hyggelig å fått det til her også, selv om aktivteten er litt laber:-)

Jeg kan begynne:

 

Jeg er nylig blitt 36 år, min mann 40. Vi har en felles sønn på 5 år og ønsker oss gjerne et barn til. Etter 4 misslykkede IVF forsøk og en sliten kropp har vi kommet frem til at vi vil adoptere - fra Kina. Papirene er nettopp sendt inn og vi venter nå på å få LID dato. Så begynner ventingen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Toppers!!

Vi må få litt liv her igjen.. Beste sort!!

 

Jeg er 31 og Torresmannen 33. Ingen barn fra før- stoppet ivf behandlingen - like før spraying å søkte adopsjon. Venter på barn fra Kina. LID 18.01.07.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt enig! Jeg er blåseliviforum dama!:-)

 

Jeg og mannen er henholdsvis 28 og 29 år, jeg har en jente fra før på 9 år, har hatt 11 innsettinger med befruktede embryo, som resulterte i frustrert frue, og ingen baby.

 

Vi er nå i gang, har søknaden inne hos Bufetat.

Hadde planer om Korea, men etter en del diskusjoner fram og tilbake, ser det ut til at vi bytter til Thailand. Best å gjøre det nå, enn senere, når dokumentene er sendt!

Årsaken til byttet er enkel og grei, vi har feriert i Thailand, og vet at det er en plass vi alltid vil reise tilbake til, og alltid har med oss i hjertet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 37 år og vorderende far er 38 år. Vi har vært på ML siden 30.08.07

og venter på tildeling av en liten gutt eller jente fra Filippinene. Håper at telefonen kommer snart !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 35 år og mannen min 36. Vi har hatt 7 ivf forsøk, og skal nå adoptere fra Filippinene. Har vært på Master List siden 11.03.08. Har nok en god del ventetid foran oss, ettersom ventetiden stadig går opp. Men prøver å få tiden til å gå ved å lage barnerom, kjøpe litt (nøytrale) klær og lese oss opp litt. Gleder oss veldig til å få en liten en fra Filippinene!!!!!!!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott da! Hva ligger ventetiden på i Filippenene nå da? Vi vurderte å kanskje bytte land siden ventetiden i Kina begynner å ta helt av. Tok det lang tid fra dere sendte inn papirene til dere fikk LID? Lykke til med ventingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

  • 4 måneder senere...

Jeg er 31 år og mannen er 32 år, bor i Porsgrunn. Har vært igjennom 5 ICSI og 4 fryseforsøk. Er nå superklare for adopsjon! Holder på å fylle ut søknad til kommunen nå i disse dager:) Valg av land er Colombia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må vente i flere år før vi begynner prosessen, men vi ender nok med å adoptere likevell. jeg og mannen er 22 år. problemet ligge rpå vei som fikk vite som 18 åring at jeg var på vei inn i overgangsalderen. Vi klarte etter mye om og menn+flere år å få jenta vår som nå snart er 2 år. Har snart prøvd 2 år på nr.2, mislykket pergokurer og ett IVF forsøk. Skal ha 2 forsøk til.

 

uansett så blir det nok etiopia vi kommer til å adoptere fra tror jeg. Vi skal starte den norske prosessen så snart vi er ferdig med IVF forsøkene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Både jeg og min mann er 40 år og vi venter adoptivbarn fra Kina. Fra før har vi to egenfødte tenåringsjenter. Vi startet prosessen med barnevernet i 2005 og papirene ble sendt til Kina i 2006. Håper på tildeling i slutten av 2010, men det er slett ikke sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...