Gå til innhold

Feber..Hva kan skje med fosteret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk kraftig influense tidlig, ca uke 5+3. Tok ikke febernedsettende fordi jeg trodde ikke dette var bra. Feberen var mest sannsynlig årsaken til min MA sa legen.

Feber er ikke bra tidlig i svangerskapet, men ikke så farlig senere, så lenge fosteret ikke blir overopphetet. Dett kan også skje ved soling.

Ta febernedsettende hvis du får høy feber før uke10 er mitt råd.

Skrevet

Det kan bli overopphetet. Hvis du har 39 i feber (eller mer) bør du ta febernedsettende, helst paracet. Leste det akkurat i jordmor Siri sin bok.

Hvis du får 39-40 i feber bør du sikkert ringe legevakten i alle fall. Jeg ville nå gjort det.

Skrevet

Tusen takk for svar.. Har bare 37 i temperatur, har vanligvis 36. så er bare redd for den skal stige.. så vi får se...

Skrevet

Jeg har også en lav normaltemp på 36,1. Jeg fikk beskjed om at dersom feberen overskred 38,5grader så skulle jeg prøve med febernedsettende.

Som legen sa:" det er bedre at babyen blir litt surrete enn kokt" :)

Skrevet

ok. Er det paracet man skal ta da? Får håpe den ikke går over 38..

Skrevet

jeg mener at det er ibux eller en av de andre som skal være bedre for gravide. Spør på apoteket så vet de det. Du kan eventuelt også høre med fastlegen din om hvor grensa går for når du kan ta dem. 2,5 grader over normaltemperaturen blir ofte beregnet som feber.

Skrevet

Gravide skal ikke ta ibux. Det er anbefalt paracet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...