Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til jormor på torsdag. Er da i uke 38. Kan jeg spørre henne om hun kan sjekke om jeg er moden, og evt strippe meg hvis jeg er det. Sliter med så kraftig bekkenløsning og høyt blodtrykk osv osv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan jo spørre, men de ønsker ofte å vente til termin...

men andre faktorer spiller jo inn også...

skader ikke å spørre... begynn med å forklare formen din...

Skrevet

Du kan spørre, men det er forskjellig fra jordmor til jordmor om de gjør noe. Min jordmor rører INGENTING, verken sjekker modning eller stripper. Pga infeksjonsfaren.

Skrevet

Jeg var hos jordmor i forrige uke..da var jeg 38 uker...da ville ikke hun gjøre noe på meg men nevnte at i uke 40 når jeg var der så kunne hun gjøre det....sikkert forskjellig også da...men du kan jo nevne hvordan du har det og spørre:)

Skrevet

De fleste vil ikke strippe før i uke 40

Skrevet

Når begynner de å sjekke om man er moden da?

Skrevet

de fleste sjekker ikke om du er moden, de bare venter på at noe skal skje.

Skrevet

Ble strippet idag jeg. Er 38+2 idag. Men har vært masse på sykehuset pga høyt blodtrykk. Og hadde 1cm åpning.

Skrevet

De færreste jordmødre vil strippe før man har gått til termin og er moden for det.

Har blitt strippet med begge mine barn, og har sagt til jordmor at om ingenting har skjedd til termin ønsker jeg at hun gjør det denne gangen også. Det kunne hun gjøre siden jeg har født før og har fåt så store barn, men ikke før termin, sa hun.

Skrevet

Stripping er at jordmor/ lege stikker et par fingre opp i livmorhalsen og tøyer den lit, altså forsøker å åpne litt.

Dette setter vanligvis igang en fødsel i løpet av kort tid etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...