Gå til innhold

Brokk operasjon på 4 uker gammel gutt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vil dele erfaringer? Jeg vet det er en rutine operasjon men det er skummelt alikevel.

Hvordn foregår det? Tar det lang tid? Hva med når de ligger på post operativ? Har de smerter i såret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med egne barn , og heler ikke med så små som 4 uker ! Men selve operasjonen tar ikke så lang tid ca. 20 - 40 min.

Du blir med babyen og er der til h*n sover av narkosen. Så venter du til operasjonen er ferdig , og møter babyen på postoperativ avd. Hvor lenge de ønsker å ha h*n der vet jeg ikke , men du får være der hele tiden.

Dere blir over til neste dag . De har nok litt ubehag/smerte i såret .

Lykke til .

Skrevet

Skjønner godt du synes det er skummelt! Det er ikke noe gøy å gå igjennom... Har opplevd det samme med min lille gutt... Han ble operert 5 uker gammel. Selve operasjonen tar vel rundt en halvtimes tid, men med forberedelsene og oppvåkningen tar det fort 2-3 timer. Vi var hos han da han våknet opp, det var utrolig godt. Lå vel på oppvåkningen i et par timer kanskje, inntil han kviknet til og spiste. Første natta etter operasjonen må de ligge til observasjon under tilsyn av sykepleier. Dette skyldes narkosen de har vært igjennom. Du får derfor ikke sove på samme rom med han første natt. I vårt tilfelle kom de inn med han når han skulle mates.

Han fikk smertestillende noen dager for smertene, men sår på så små babyer lukker seg ofte ganske raskt og greit.

Be om god informasjon på sykehuset i forkant av operasjonen.

Det kommer til gå kjempefint!:) Lykke til, begge to! Han er i gode hender:)

Skrevet

Tusen takk for svar. Ble litt roligere.

:)

Skrevet

Har nettopp vært gjennom dette, grudde meg men det gikk kjempefint! Det er bare en rutineoperasjon men ikke bare,bare for oss. Fikk kjempegod pleie og informasjon på sykehuset, var med baby helt fram til han sov og fikk sitte med ham på oppvåkning. Det beste var at han har taklet det kjempebra, har tydeligvis ikke hatt vondt i det hele tatt for han har rast rundt, krabbet, gått og leket kun timer etter operasjonen. Når du har en så liten gutt så trenger jo du ikke bekymre deg for at det vil hemme ham for husker avogtil tilbake med glede på når de bare lå der he he.

Og du kan forsikre deg om at det aller beste med operasjon er at du da ikke opplever akutte situasjoner med brokk i klem, vi har vært tre ganger på akutten med vår gutt og det er det verste jeg noensinne har opplevd. Så da var faktisk operasjon bare en lettelse, aldri mer skal det skje.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...