Smånetta 14.mai Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Hva ligger bak beslutningen? Når begynner dere? Privat eller på sykehuset? Altså er det en bestemt grunn til at man får det? At man går med litt åpning lenge f.eks? Jeg har så mye steinharde og kraftige kynnere og er 37 uker om 6 dager. Tenkte at dersom ingenting har skjedd til da, så kunne jeg høre hva de sier på svangerskapspoliklinikken når jeg skal på kontroll der. Men det er så greit å vite litt hva man snakker om, liksom.
**Ma** Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Jeg er i uke 37 og skal ha min første time med modningsakupunktur på torsdag.. Grunnen til at jeg gjør det er fordi min forige fødsel ble satt i gang og tok veldig lang tid, og jeg håper at akupunkturen skal gjøre fødselen kortere og mer effektiv. Jeg tror ikke du kan gjøre dette på sykehuset, dette er noe man må betale selv.
Gjest Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Jeg vurderer å gjøre det fordi jeg begge gan ger har blitt strippet, for å få fødselen igang (1 uke på overtid), og fordi jeg ønsker at åpningstiden ikke skal trekke ut så mye som sist. Slik jeg har forstått det har de et tilbud om dette på sykehuset jeg skal føde på.
gullegget Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 Har hatt god hjelp til akupunktur til andre ting. Så jeg har tatt modnings akupunktur fra uke 37 i de to andre svangerskapene mine. Han ene kom 6 dager før termin og nr to 3 dager etter termin.. Men har hatt to fine fødsler:) Jeg betaler for dette selv. Så denne gangen blir det også akupunktur og bringebærkapsler:) Har kommet over en akupunktør som har en behandling for gravide som er fin når man begynner å bli lei:) Ho setter det ikke i gang, men ho kalte det "ønske babyen velkommen" behandling. Skal gi mor og barn litt ro:) Jeg hadde også kjempe god smertelindring under fødsel nummer to, med akupunktur.
Hotrodmama Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 Hadde første behandling i går, snart 38 fullgåtte uker. Målet er at babyen skal komme ut rundt termin og at det ikke skal bli overtid og/ eller igangsetting. Behandlingen setter ikke igang fødselen, men skal hjelpe kroppen til å modnes/ forberedes. Er førstegangs og fått det veldig anbefalt så hvorfor ikke prøve? Må betale dette selv hos et naturmedisinsenter.
mummimammsen Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 Jeg er bare 35+4 og skal til modningsakupunktur imorgen. Ser at dere andre har begynt først noen uker senere. Dette har vel ingen betyding iforhold til at fødselen skal starte tidlig? Han kommer vel når han er klar? Vil jo ikke fremkynde noe heller...
Isabella12 Skrevet 16. april 2008 #8 Skrevet 16. april 2008 Mange tror at modningsakupunktur betyr å sette i gang fødselen, men det stemmer ikke. Det fremskynder ikke, men kan gjøre riene mer effektive og dermed gi en enklere fødsel. Akunktøren tar selvsagt hensyn til i hvilken uke du er og "bygger opp" behandlingen for hver gang.
Mammahjertet Skrevet 17. april 2008 #9 Skrevet 17. april 2008 Jeg får dette av jordmord på sykehuset fordi jeg gikk lenger enn 14 dager over termin sist, og i tillegg har stort sprik på UL-termin og menstermin. Sykehuset vil derfor gjerne at ting starter av seg selv, og vil gjerne hjelpe meg litt igang. Jordmorden som setter det sa selv at det ikke er kjempeeffektivt, men at det er verdt et forsøk i mitt tilfelle....
--niffi-- Skrevet 17. april 2008 #10 Skrevet 17. april 2008 Jeg tror ikke de tilbyr det på sykehuset? Evt bare i særlige tilfeller? Jeg ville prøve fordi jeg hørte mye positivt om det her og fordi jeg tenkte det i hvert fall ikke kunne skade. Det står en artikkel om det her på BIM: http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/den_gravide_kroppen/modningsakupunktur_noe_for_alle_gravide Nå skal det jo sies at jeg er tre dager over termin, og har hatt en gang med "energigivende akupunktur" (36 uker) og tre omganger med modningsakupunktur - men i forgårs sa jordmor at jeg ikke hadde tegn til modning i livmorhalsen/mormunnen. Men det har hjulpet mot leggkramper om nettene (hadde masse før, nesten ingen nå!) og treg mage. Og jordmoren som setter nålene er utrolig hyggelig å prate med. Så det er nå verdt det for meg, tenker jeg. Skal tilbake i dag.
Smånetta 14.mai Skrevet 17. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 17. april 2008 Fant artikkelen om det her, etter at jeg spurte dere. Men har jo fått masse svar med erfaringer. Ser ut som jeg i tilfelel må ta privat, ja. Er ikke redd for en treg fødsel for det gikk fort sist og var veldig effektivt. Men begynner å bli sliten både fysisk og psykisk av masse kynnere og beskjed om at jeg nok føder for tidlig. Kan ikke helt tro på det da jeg gikk seks dager over ul termin og 14 over menstermin sist. Hadde premature rier i uke 33, da. Men er ikke moden hva jeg vet. Er bare innmari psykisk sliten av å gå og være usikker hele tiden. Skal høre på sykehuset om de i vet om noe smart annet enn bringebærblad som kan redusere blødningene etterpå i hvert fall. Kan jo bruke denne usikre ventetiden til noe konstruktivt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå