Gå til innhold

Hvordan snur de babyen dersom den ligger feil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til U.L for å sjekke om babyen ligger med hode ned eller ei, dersom det ligger feil skal de prøve å snu barnet. Men hvordan gjør de det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De gir deg en muskelavslappende sprøyte for at livmora skal slappe av. Så står de to stk, en holder på hodet og en holder på rumpa . Så skyver de baby rundt mens de løfter den opp, dersom det går. De forsøkte å snu jenta i magen min sist uke uten hell...

Skrevet

Jeg var på det i dag. De klarte det dessverre ikke. De prøver å vri barnet rundt ved å dytte på rompa og bøye litt på barnets nakke. De gjør det utenpå magen, og det er litt ubehagelig. Noen får livmoravslappende middel for å unngå for mye kynnere. Jeg fikk ikke det. Legen prøvde i ca. 10 min før hun ga opp... De tar ctg før og etter i ca. 20 min.

Skrevet

Må man ta sprøyte??? Oi..Eg hate sprøyter...Nei nå gruer jeg meg, håper jeg slipper det!! Hvor setter de sprøyten henne?

Skrevet

Du får en sprøyte nede på hånda. Var ikke vond i det hele. Ikke mye som skal sprøytes inn heller:) Sprøyten er med på å slappe av livmora slik at vendingen skal gå lettere. Hadde absolutt tatt den var jeg deg. Kan ikke tenke meg hvordan det ville vært uten...

Skrevet

Off..nei jeg kan ikke ta sorgene på forskudd nå, får håpe at babyen ligger slik den skal:)

Skrevet

Ikke tenk på det nei:) Håper også for din del babyen ligger rett vei! Lykke til i morgen.

Skrevet

Datteren til søsteren min lå med rompa ned i uke 36 eller 37. Henne snudde de på 1-2-3!

Ikke no sprøyte og en jordmor..

Håper på det beste for dere og lykke til! :)

Skrevet

Sitter å er litt nervøs her og tenker at kansje knøtte i magen ikke vil snu seg med rumpa opp denne gangen, og på toppen av det hele leste jeg at setefødsler er arvelig fra både mor og far sin side - sammbo bla født med sete og det samme gjorde søsteren hens - men de var små barn, tror nokk at mitt brn er litt større enn hva de var ja ...

Så i den sammenheng lurer jeg på når man får en slik sjekk om man behøver det, hvilke uke skal babyen ligge med hode ned i fra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...