Gjest Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Skal til U.L for å sjekke om babyen ligger med hode ned eller ei, dersom det ligger feil skal de prøve å snu barnet. Men hvordan gjør de det?
enitsirko Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 De gir deg en muskelavslappende sprøyte for at livmora skal slappe av. Så står de to stk, en holder på hodet og en holder på rumpa . Så skyver de baby rundt mens de løfter den opp, dersom det går. De forsøkte å snu jenta i magen min sist uke uten hell...
jentelykke + guttelykke Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Jeg var på det i dag. De klarte det dessverre ikke. De prøver å vri barnet rundt ved å dytte på rompa og bøye litt på barnets nakke. De gjør det utenpå magen, og det er litt ubehagelig. Noen får livmoravslappende middel for å unngå for mye kynnere. Jeg fikk ikke det. Legen prøvde i ca. 10 min før hun ga opp... De tar ctg før og etter i ca. 20 min.
Gjest Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 Må man ta sprøyte??? Oi..Eg hate sprøyter...Nei nå gruer jeg meg, håper jeg slipper det!! Hvor setter de sprøyten henne?
enitsirko Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 Du får en sprøyte nede på hånda. Var ikke vond i det hele. Ikke mye som skal sprøytes inn heller:) Sprøyten er med på å slappe av livmora slik at vendingen skal gå lettere. Hadde absolutt tatt den var jeg deg. Kan ikke tenke meg hvordan det ville vært uten...
Gjest Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 Off..nei jeg kan ikke ta sorgene på forskudd nå, får håpe at babyen ligger slik den skal:)
enitsirko Skrevet 15. april 2008 #7 Skrevet 15. april 2008 Ikke tenk på det nei:) Håper også for din del babyen ligger rett vei! Lykke til i morgen.
Ronja R. Skrevet 15. april 2008 #9 Skrevet 15. april 2008 Datteren til søsteren min lå med rompa ned i uke 36 eller 37. Henne snudde de på 1-2-3! Ikke no sprøyte og en jordmor.. Håper på det beste for dere og lykke til!
volvo-mamma Skrevet 16. april 2008 #10 Skrevet 16. april 2008 Sitter å er litt nervøs her og tenker at kansje knøtte i magen ikke vil snu seg med rumpa opp denne gangen, og på toppen av det hele leste jeg at setefødsler er arvelig fra både mor og far sin side - sammbo bla født med sete og det samme gjorde søsteren hens - men de var små barn, tror nokk at mitt brn er litt større enn hva de var ja ... Så i den sammenheng lurer jeg på når man får en slik sjekk om man behøver det, hvilke uke skal babyen ligge med hode ned i fra?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå