Gå til innhold

Er dette normalt..? (litt redd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ca. 8 uker på vei nå, og det føles som en evighet siden jeg var på forrige ul, da var jeg 6+5. Fikk da se en pulserende liten spire. Har i ettertid vært bittelitt småkvalm kun ett par dager, noe trett, ømme pupper og masse luft i magen. Ingen stikkinger eller følelse av å være gravid i det hele tatt. Ble så overrasket på forrige ul, da jeg var sikker på at det ikke var noe liv der. I dag har jeg ikke vært uggen i kroppen, og ganske oppegående form, ikke trett eller spesielt sulten hele tiden heller. Vurderer nå privat (og dyr) ul, for å få en endelig bekreftelse på at spiren har det bra. Prøver og tenkte på at dersom noe går galt, så vil jeg vel kanskje etterhvert se blod..? Er bare redd for å gå i flere uker og tro at alt er i orden, og så viser det seg plutselig det på neste ul at det ikke er det likevell. Flere som har det slik? Er det vanlig at symptomene kommer og går..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det går opp og ned det. Jeg er i uke 10. Formen begyner å bli bra nå, har vært dårlig til nå. Jeg var på UL i dag, alt var bra med gullet:-) Så lenge du ikke har vondt eller blør noe så er nok alt bra..

Skrevet

Jeg hadde UL i uke 8 sist, og fikk vite at alt kom til å gå bra pga morkaken, fostersekken etc. Det hjalp meg veldig! Men jeg gikk til en UL- spesialist, da (viste det seg, bare råflaks at jeg fikk time hos han, gynekologen jeg bruker ellers hadde ikke ledig tid).

Dersom du er bekymret, kan du jo bestille UL- time. Prøv å finne en flink en! Ser du er trønder, jeg bor i Oslo, så det er litt langt å bruke han jeg hadde (Åge Huseby på Oslo City legesenter)

Skrevet

hei hei:)

d er veldig vanlig at symptomene kommer og går... :) jeg har selv nesten ikke symptomer i d hele tatt... er 11+3 idag:)

jeg var på ul i forrige uke og jeg var nesten sikker på at d ikke var liv, mend var d... :) d var en vilter krabat:)

d er veldig vanlig, prøv og ikke engste deg for mye... jeg vet d ikke er lett:)

lykke til:) dette vil gå kjempe bra:)

Skrevet

Takk skal dere ha! Føler liksom at det blir for lenge å vente til evt. uke 16 med ny ul, for dersom jeg har forstått dette riktig, så er det først da det er vanlig at legen sender meg til jordmor og ny ultralyd...?

Skrevet

forstår deg godt.men er nok normalt å være litt bekymret.

jeg er 4u+5d på vei og har ikke fått time før i uke 10.

synes det er litt seint..

plages allerede med ryggsmerter og er veldig bekymret for at noe er galt.har ringt leg, helsestasjon og legevakt men får forskjellig svar.

lege sa det var normalt

helsestasjon sa det sikkert var ryggplager av annen årsak(noe jeg ikke tror)

legevakten sa det ikke var normalt.men ingen ville gi meg time ennå.

kunne få time hvis jeg i tilegg får blødninger.

noen som vet noe om dette?

Skrevet

Det er nok fastlegen som er den du bør ta kontakt med i forhold til dette. Ryggsmerter kan jo skyldes så mangt... Hvis det var fastlegen din som sa at det var normalt, kan du jo prøve å gå til en annen lege? Det er nok lite vits i å ringe legevakta ang det, med mindre du har svært store smerter. Forøvrig er det nok helt vanlig å ikke få første time før i uke 10. Den første legetimen er ikke så mye å hoppe i taket for, uansett. ;)

(Sorry at jeg til stadighet skriver her inne selv om jeg har flyttet over til 2.tri... *rødme* synes bare det er så koselig her inne!)

Skrevet

Trønderpia: Ordinær UL er vel i uke 17-19 en gang, det varierer litt, tror jeg. De går for uke 17 her jeg holder til, etter det jeg har forstått.

Hvis du er veldig bekymret, er det absolutt god bruk av penger å ta en tidlig UL. Det gjorde jeg, og jeg slappet betydelig mer av etterpå.

Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor dere får så tidlig ul?

Jeg får ikke før i uke 18, det er en eeeevighet til!

Skulle hatt lyst til å se at det virkelig er liv i magen før den tid...

Skrevet

Vet du, det høres akkurat ut som meg det der. Det er jo helt sprøtt at man bekymrer seg nesten syk fordi man er i god form :)

Prøver også å si til meg selv at dersom noe var galt vil man vel etterhvert få smerter eller blødning.

Og at dersom noe er galt er det veldig lite jeg kan gjøre til eller fra.

Gleder med veldig til jeg er kommet et par uker til på vei. Har ei venninne som er lege på gynekologisk og hun sier at faren for abort stuper fra uke 9 (selv om man er enda mer sikker fra uke 12), så det trøster jeg meg med.

Skrevet

Da er privat ul bestilt til neste uke, så da får jeg bare krysse fingrene for at alt er bra :-) Ingen spesielle symptomer i dag heller, faktisk veldig opplagt i forhold til tidligere, så får håpe at det ikke er noe dårlig tegn..

Skrevet

Kjenner meg veldig godt igjen. Er 5u6d etter mine beregninger og var hos legen igår. På grunn av jobbsituasjonen min er jeg tvunget til å si det ganske tidlig, og vil så gjerne ha en liten bekreftelse på at ting ser bra ut først. Har ikke lyst å fortelle alle, for så å måtte si at det ikke gikk. Til å begynne med hadde æ mye stikninger i magen, og puppene forandret seg fort. Nå er det akkurat som om alt har stoppet opp. Tenke, tenke, tenke..... Bekymrer meg sikkert unødig, men gleder meg til ultralyden og avklaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...