Gå til innhold

Frustrert, utsette og utsette pp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke helt i samme bås, men er frustrert pga at sambo plutselig mener at vi må ta en pause og utsette pp til tidligst juli. Dette pga at han ønsker at vi kan reise til Mexico med familien i des/jan.

Helle settingen er at vi allerede var begynt og hadde 3 pp før vi fant ut at neste evt. termin ville være julaften. Så vi bestemte oss for å hoppe over den pp slik at vi slapp å få et barn rundt juletider. Litt kjedelig for barnet synes jeg i alle fall...

Men nå er det plutselig så mye annet også som krasjer. En tur i september, en i des/jan og en i februar. Føler liksom at han bare gjør det for å "plage" meg. Vet at han ikke gjør det. Men var så skuffet når han sa at han ville vente. Var så forberedt på at det denne gangen skulle klaffe...

Til og med kjøpt inn og tatt vitaminer ovs. bare for å være best mulig forberedt... Men men, han gjør det ikke for å være ond. Men tror ikke at han innser at jeg blir frustrert over at det igjen og igjen er noe som kommer i veien for at vi skal få barn...

I tillegg til dette, mener at han første pp er ok. Men at vi må hoppe over den etter der igjen pga termindatoen... Har prøvd å forklare at det ikke fungerer helt slik. At barnet kommer når det vil og ikke på termindato. men han vil stå over for å være sikker. (dato var 17.05.08 på den pp).

Bare litt frustrert og følte for å blåse ut litt. Beklager dersom denne er på feil side. Men fant ikke riktig sted å "blåse ut"...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortsetter han å tenke sånn, vil det aldri passe å få barn.

Det vil alltid være noe som dukker opp som hadde vært 'greiere' uten...

Lykke til! Håper det ikke blir lange utsettelsen

Skrevet

Det passer jo egentlig aldri å få barn, men du har jo på en måte "tillatt" tenkemåten ved å utsette en pp fordi dere ikke vil ha barn rundt juletider. Jeg skjønner frustrasjonen din godt, altså, så det er ikke det, men dere kan ikke fortsette å tenke på den måten noen av dere, hvis din samboer bruker det som stadige unnkyldninger. Her gjelder det enten å satse eller å ikke gjøre det... termindato er meg faktisk revnende likegyldig hvis jeg er så heldig at jeg får barn.

Hva med et kompromiss? Utsett så mye at dere får vært med til Mexico, og kjør på deretter? Og termindato 17. mai... det gjør vel ikke noe å ha bursdag på 17. mai, vel?! :) Og man kan aldri planlegge livet sitt på den måten, uansett hvor mye man ønsker det.

Skrevet

Lykke til, forresten! Du har jo en mann som er på gli, og forhåpentligvis skjønner han snart hvordan ting fungerer også! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...