amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Hei! De siste 2 ukene har jeg kjent livmoren over skambeinet. fra uke 10. Er andregangs, minsten er 8 mnd, var rundt 5 da jeg ble gravid. Noen andre som har det slik med to tette, eller er det en viss fare for tvillinger, kjenner livmoren nesten opp til navelen. Og ja jeg er sikker på at det er livmoren jeg kjenner. husker det godt igjen fra sist. Erfaringer?
Ella og tre små blå <3 Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Hei igjen! Aner ikke om det er et tegn på tvillinger eller ei (har tenkt på det samme selv...), men jeg har det som deg. Her kjente jeg livmora helt klart over skambeinet da jeg var 7/8 uker, og nå når jeg er 9/10 uker er det overhode ingen tvil og den rekker nok nærmere 5 cm over nå (er heller ikke i tvil om at det er livmora, akkurat det samme som forrige gang, bare at da kom den opp i 11. uke (bekreftet av JM), mot ca. 7/8. nå). Hørte en JM som uttalte at alle 2. gangsgravide som får to tette tror de skal ha tvillinger fordi magen vokser så fort, så vi er vel kanskje et offer for dette?!? ;-) Men jeg har nå bestemt meg for at jeg ikke klarer å vente til juni med å vite, så jeg har bestilt privat UL... Høye HcGverdier og stor livmor har gjort sitt. Sikkert litt fjollete, men nå må jeg bare få det overstått, så enkelt er det;-) He he, lykke uansett, om det er én eller to der inne:-)
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 15. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2008 Hei! Sitter å tenker på det samme om jeg skal bestille en time privat. Nå er det 6 uker til ordinær UL. Så jeg får se hva jeg gjør. Syntes magen ble ekstremt stor og når man kjenner livmoren så tidlig begynner tankene å svirre. Det koster jo litt mere å få to samtedig enn bare en, som det hadde vært greit å få vite så fort som mulig. For man må jo ha en annen vogn etc.
3barnsmamma<3 Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 jeg er bare 5+4 og kjenner tydelig livmora godt over skambenet. dette er mitt 3. barn, fikk barn i 2002 og 2005, og jeg har også begynt å tenke om det kan være tvillinger ettersom jeg kjenner livmora så tidlig......
frøet76 Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 Hvordan kjenner man det- at livmoren er over skambeinet? Jeg kjenner ikke noe spesielt. Er 11+4.
Miss Dynamite Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 jeg er 12+3. stor mage.første gangs. kjenner også livmora, men ABSOLUTT Ikke så høyt oppe!!! jeg har bare en inni der, kanskje dere har to? virker litt rart at den er sååå høyt oppe så tidlig da?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå