Gå til innhold

MA. Hvor lenge venter dere med å prøve igjen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen her som har hatt MA som har begynt å prøve å bli gravid før dere har fått mensen. Det er to uker siden jeg hadde utskrapning og formen min er helt fin. Blør ikke noe.. Jeg hører så mye forskjellig,.. noen sier at jeg bør vente en - to mens,.. men andre sier at det ikke har noe å si. Har noen erfaring med at det er lettere å få en SA /MA hvis man ikke venter,....Jeg er litt redd for å bli gravid igjen med tanke på hva som skjedde sist. ( Var da 11 uker på vei) men så er det også et kjempe sterkt ønske å bli det igjen....

Er utålmodig som dere skjønner:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

man må igrunn gjøre det man føler er rett for en selv...jeg venta en mens, for jeg tenkte at mister jeg igjen så orker jeg ikke tenke på at jeg kanskje begynte igjen for tidlig (mista i MA i uke14, fosteret døde i uke8-9), hadde MA i jan og i mai var jeg gravid igjen men mista da i en SA....men da slapp jeg vertfall å tenke på at d hadde med MA`en å gjøre...

jeg var også utålmodig men likevel gla for at jeg venta...ble ikke gravid igjen da før i nov/des og er nå 5mnd på vei:) så d går bra også..

masse lykke til:)

klem

Skrevet

Hei!

Jeg ventet ikke. Klarte ikke! Men ble dessverre ikke gravid, selv om jeg var helt OVERBEVIST om at vi hadde klart det igjen. Nå har jeg akkurat hatt mensen, så nå er vi i full gang igjen....

Hvis jeg ikke blir gravid i denne pp heller, blir jeg forferdelig skuffet...

Lykke til!!

Skrevet

Hei. Trist å høre at du har mistet...

Jeg mistet selv i sa i oktober. Var da i 8.uke. Gjorde da som legen sa og ventet en mens før vi forsøkte igjen. Vi fulgte legens råd, og jeg ble gravid igjen i 3.pp etter at jeg mistet. Var ved godt mot, og følte at vi hadde gjort det rette ved å vente. Dessverre endte dette svangerskapet i en ma i 9.uke. Fikk utskrapning og beskjed av legen å vente 3-4 uker med å ha sex. Vi ventet vel drøye 2 uker før vi startet prøvingen igjen.... Mistet helt troen på å vente.

Jeg er usikker på hva som er best. Er nok fornuftig å vente, samtidig som det ikke gir noen garanti for ikke å miste igjen... Er mange ulike råd..:) Vil du kunne tilgi deg selv dersom du blir gravid igjen med en gang og mister...? Jeg tror du gjør lurt i å lytte til kroppen og kjenne på deg selv hva du orker.

Lykke til!:)

Skrevet

ettersom jeg forsto ville de at man skulle vente en mens for at det skulle bli enklere å regne seg frem til termin...men det var etter SA. Kroppen ville vel ikke bli gravid før den var klar selv da...

Skrevet

Tusen takk for alle gode svar,.... Jeg skal høre på kroppen min. Og det beste hadde jo vært om mensen var rett rundt hjørnet:) da slipper jeg hvertfall den dårlige samvittigheten hvis det går galt igen.Men det er skremmende å høre om dere som har mistet opp til flere ganger,... Jeg taklet det bra denne gangen, men skjer det igjen blir det nok en annen reaksjon. Jeg krysser fingrene for både meg selv og alle dere,.. Siden vi har klart å bli gravide måååå det jo kunne gå bra:)

Skrevet

Hei! Jeg er i akkurat samme situasjon som deg..... ;o) Går og venter på mens etter MA..... Vi er nå ikke så veldig forsiktige vi..... Jeg tenker at blir jeg gravid så blir jeg gravid..... Gynekologen sa at statistikken viser at dersom man blir gravid uten å ha hatt mens, er sjansen for å miste igjen større.... så det er jo en sjans å ta, men ettersom en leser her, så mister mange selv om det går flere pp før det klaffer.... så vi tar det som det kommer.....

Lykke til til dere!!! :o)

Skrevet

merkelig at alle får så forskjellige beskjeder... jeg spurte spesifikt om det var større sjans for at jeg mistet igjen om jeg ikke ventet og fikk beskjed om at det var det ikke... men det var større sjanser for at jeg ville bgynne å blø tidlig i svangerskapet... på grunn av at slimhinnene i livmoren ikke var byttet ut ...

Skrevet

VI kjørte på igjen rett etter at jeg hadde slutte å blø etter utskraping. Er nå i 2. pp etter MA og fortsatt ingen graviditet :( Tror nok kroppen ikke blir gravid igjen om den ikke er klar for det... men vanskelig å si vedr sjansen for å abortere igjen tidlig da. Skjønner godt din utålmodighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...