Gå til innhold

Noen andre med EL i uke 17?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har EL ca.24.april og har veldig lyst til å dele erfaringer med noen i omtrent samme situasjon... finnes dere der ute? Har ingen barn fra før og er i 1pp. Masse lykke til alle sammen :oD

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også EL rundt 24. april, hvis syklusen min stemmer - fjernet hormonspiralen forrige tirsdag. Har ei jente på 2 år, så nå er det på tide med en liten søster eller bror :) Er vel på en måte i 1pp, selv om jeg muligens vil vente til mai/jun med den "ordentlige hekkinga" :)

Skrevet

Jeg har også el i uke 17. Har nettopp sluttet på prevensjon så dette er 1. pp. Håper det klaffer på første forsøk. Jeg har et barn fra før som er 1,5 år.

Blir spennende når vi begynner å teste:)

Skrevet

Hadde lurt på å vente til mai/juni vi også, men nå kjører vi på neste uke. Plutselig var vi veldig verpesjuke begge to, hehe. Håper på januarbaby, men innstilt på at det ikke klaffer på 1pp. Når klaffet det første gang for dere? Lykke til med hekkinga... vi prates plutselig ;o)

Skrevet

Spennende med testing, ja! For meg som ikke har gjort det før, er jo det absolutt første målet på veien. Må være en utrolig spesiell følelse når man får svar... uansett om det er en eller to streker. Når man virkelig går inn for å prøve, liksom. Lykke til videre , da! Vi høres :o)

Skrevet

Første gangen for oss, klaffet det med en gang..... Sluttet på pilla 7 juli og testet pos 17 aug..... Prøvde ikke engang, var egentlig i mellom bytte av prevensjon, men glad for det nå.

Er ikke like sikker på om jeg har el neste uke jeg.... trodde det var mensen jeg hadde forrige uke, men begynte å blø igjen nå i dag.... skjønn det den som klarer.

Man får bare hekke i vei og se hva som skjer :)

Lykke til dere også, også prates vi plutselig ja.....

Skrevet

jeg også skal ha el til neste uke engang om det stemmer. tenkt å ha sex annenhver dag hele neste uke:-) Lykke til:-)

Blir 2. pp for vår del. Mitt forrige svangerskap satt den på første, så var litt nedtur når mensen kom denne perioden.Men prøver med nytt og godt mot:-)

Skrevet

Oi! 1pp... jammen ikke verst. Håper det skjer med meg også. Satser på å teste positivt mellom 10. og 15.mai. Har en tanke om at jeg skal vente ca. en uke etter IKM før jeg tester hvis TR ikke dukker opp, men det spørs om jeg klarer å vente, hehe. Vi snakkes sikkert uansett når du har EL. Tudeluuu....

Skrevet

Hei dere! Nå er det sannelig snart uke 17 gitt!! Tror EL kommer sånn rundtomkring 23 april, mest sannsynlig noen dager senere.. Sambo reiser bort på onsdag og er ikke hjemme før fredag kveld, litt strek i regninga :( Men - vi får kjøre på på onsdag før han drar, og igjen når han kommer hjem på fredag, så satser jeg på at det holder dersom EL skulle vise seg å være i det tidsrommet.. Hva tror dere?

Er jo egentlig ingen krise dersom vi ikke lykkes på første forsøk, men det er så rart med det, vil jo gjerne at det skal klaffe så fort som mulig ;) Hvilken plan har dere for dagene framover?

Skrevet

Jeg har egentlig ikke noe hastverk med å få "full klaff", da jeg i utgangspunktet ville vente til mai/juni med prøvingen..... men så lenge man ikke bruker noen form for prevensjon, er man jo på en måte en liten "prøver"...... så da er vel egentlig planen for dagene fremover, å å ha sex når jeg lyst og ikke tenke på noe annet :)

Skrevet

Er gressenke i helga, så det blir ekstra stas å få mannen hjem i morgen, tjihi. Egentlig ikke hastverk, men hadde vært koselig om det klaffa med en gang. El ca torsdag, så det blir vel kosekveld annen hver dag, hehe. Har en del småbarnsforeldre i vennekretsen, så føler oss en liten smule uttafor enkelte dager... for eksempel i dag når hele deg gjengen er samla i barnebursdag og jeg sitter hjemme alene med pusekatten, hmm. Men fyller tiden med andre ting, livet er herlig uten barn også - hver tid har sin sjarm ;o)

Skrevet

Hva er best egentlig... sengekos samme dag som el, eller dagen før og etter? Finnes det noen fasit? :o)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan har det gått med dere andre med el i uke 17? Mye hekking?

Her har det ikke blitt mye hekking i alle fall.... er nok inne i en litt sånn "daff og laber" periode nå, med litt sånn småkrangling, og da er ikke sex øverst på ønskelista for noen av oss, men det har da blitt i alle fall én runde i høyet....

Skrevet

Hei, jeg hadde EL 25 april. Det ble nå kosing hver dag utenom torsdagen. Satser på at det holder jeg:) Er virkelig klar for å bli gravid jeg nå ja! Skal dere teste eller vente på ikm?

Skrevet

Jeg skal nok verken teste eller vente på ikm, for her regner jeg med at tr dukker opp om en ukes tid eller noe.....

........Men har jeg ikke fått tr dag 32 eller 33 av syklusen, må jeg nesten teste, fordi jeg skal på sykehuset for å få utført et lite inngrep, og da er det greit å vite om man har en spire eller ikke.

Skrevet

Heisann!

Tro jeg hadde el torsdag eller fredag sist uke, og det ble hekking onsdag, torsdag og lørdag... håper det holder;o) Merker at jeg er veldig oppmerksom på alt som skjer med kroppen min nå for tiden. Blant annet har jeg hatt mye rumling og luft i magen i uka etter el. Noen som vet om det er symptom på noe? At egget fester seg, kanskje?

Skrevet

Jeg tror EL var ca. onsdag forrige uke, muligens torsdag eller fredag kanskje (ikke helt kjent med denne syklusen min, og har ikke oppdaget noen spesielle symptomer på EL heller, har gått på p-piller så lenge at jeg vet nesten ikke hva jeg skal "lete" etter) ;)

Så da ble det hekking søndag, tirsdag og fredag.. vi får satse på at det holder, framtidsdrømmer *1pp* Hehe ;)

Merker at jeg er litt "rar" i kroppen og ganske sliten, men det tror jeg kan være vel så mye at det er en travel og stressende periode på jobb for tiden.. Blir utrolig opphengt i hvordan kroppen er!! Venter IKM ca. 7 mai.. lurer på om jeg klarer å vente helt til da, eller om jeg tester før den tid (hvis ikke TR kommer da..)

Hva tenker dere å gjøre, bare vente og se eller?

Skrevet

Tror jeg hadde el onsdag eller torsdag forrige uke. Så det ble litt sengekos da ja. Tihi:-) Dette er 1 pp med vårt 3 barn. Første tok det litt tid med, mens 2 satt på 1 pp. Håper det går på 1 pp denne gangen også. Kjenner litt symptomer, men kan jo være fordi jeg leter ekstra etter de.

Har ikm ca.8 mai. Spørs om det blir testing litt før. :-)

Skrevet

Har ikm 9./10.mai, men vurderer å vente med test til helgen etter... for da flytter vi inn i nytt hus og i tillegg regner jeg med at noe positivt er på gang hvis jeg går en hel uke over ikm (har rimelig jevne sykluser). Men vet selvsagt ikke om jeg klarer å vente, hehe! Foreløpig er jeg bare veldig oppblåst i magen, varm i huden i ansiktet og har mye slim! Vet ikke om det er så sikre tegn, men håper selvsagt! Du da? Med testing og symptomer og sånn? :o)

Skrevet

Er vanvittig trøtt om dagen, men det kan vel skyldes travle tider på jobb, tror jeg.. Ellers så merker jeg også at jeg føler meg varm i kroppen, og når jeg våknet i morges kjente jeg at puppene var ømme.. (men pleier å få det før TR da... :( Men det er litt for tidlig for ømme pupper før TR egentlig...). Høres virkelig ut som at det er noe på gang hos deg da! I og med at det er flere forskjellige ting du merker, så tror jeg sjansen er stor! :) *Håpe*

Problemet er at jeg vet liksom ikke hvor mye som er innbillning fordi at jeg ønsker å finne tegnene, og hvor mye som er reellt ;)

Tror jeg skal prøve å vente til IKM-dagen (7 mai ca) med å teste.. egentlig tror jeg IKM er noen dager senere.. skal reise på hytta med svigers i pinsa, så dersom ikke TR dukker opp i løpet av helga, tror jeg at jeg skal ta en test når vi kommer hjem igjen.. dersom jeg klarer å vente så lenge da.. ;)

Skrevet

Flere symptomer som har dukket opp, Mimi82?

Jeg føler at så lenge jeg ikke har ømme bryster, er kvalm eller übertrøtt så er det liksom ikke så mye håp. Kjenner jo etter hele tida, men prøver å innstille meg på tr om ei ukes tid. Men hvis jeg går lenge over ikm uten tr, da skyter nok håpet i været, for jeg har ganske jevn syklus. Uff, vet ikke om jeg klarer å vente i TO uker til før jeg tester, men vil helst det for å ikke bli skuffet hvis tr bare er noen få dager sein.

Åh, som det kverner rundt i hodet! Spesielt når man har fri fra jobb fire dager på rad, hehe.

Skrevet

Kroppen er i utgangspunktet laget veldig dumt.... et av tegnene på graviditet er ømme pupper, men det er også et tegn på pms.... og på toppen av det hele, inntreffer det på samme tidspunkt på både graviditet og pms..... utrolig dumt!!!!!

For jeg har jo ømme pupper jeg nå......... og hvorfor det? Er det pga pms? Eller på grunn av graviditet?

Hvem vet :)

Kanskje tr kommer en ukes tid!? Kanskje ikke!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...