Mor di! Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Hvordan trives dere? Hva er mest givende/utfordrende med jobben? Starter på ungdomsskole i høst. Jeg har aldri vært ute i arbeid som lærer før, og både gleder og gruer meg.... =) Takknemlig for svar!
Gjest Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Har jobbet som lærer i ungdomsskolen i 6 år, og trives godt. Jeg syns det mest givende er kontakten med elevene. De er i en alder der de gir av seg selv, og er ganske "dramatiske". Tidvis ganske morsomt. Har også et utrolig godt kollegie. Det mest utfordrende er alt papirarbeidet, stresset med rettebunker, kontakt med foreldre (noe av det), og noen enkeltelever...
Verdens tøffeste mamma Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Jeg jobber som lærer på en ungdomsskole. Det er kjekt å arbeide med ungdommer. Kjekt å se utviklingen deres. Både som menneske og faglig.. Det skjer gaaanske mye med dem i løpet av de tre årene.. Faglig kreves det jo en del. Mer enn om en arbeider i barneskolen, og det kan være et problem om en har fag en ikke føler seg like stødig i.. Men for all del. det går an å lese seg opp..:-) Jeg synes disiplinære problemer er det som er mest utfordrede. Det er en del å ta tak i nå, synes jeg.. Lykke til i ny jobb!!! :-) Der er kjemekjekt!!! Hvor i landet holder du til??
Mor di! Skrevet 15. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. april 2008 Ja, har jo vært i praksis, og har sett noen av de disiplinære utfordringene. Men trives veldig godt i lag med ungdom-syns ungdommen har fått et litt negativt stempel på seg, det er jo så utrolig mye flott ungdom! Og når det gjelder det fag, så er jeg forberedet på mange timer med forbereding og lesing, men kommer jo til å lære masse! Og får til en viss grad selv velge hvilke fag jeg vil undervise i.Holder til på Jæren.... =) Utdannet i Stavanger.
Verdens tøffeste mamma Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 Kjekt i Stavanger.. Jeg tok 4. året mitt det. Drama grunnfag.. Veldig kjekt... :-)
Mor di! Skrevet 15. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. april 2008 Vi har en "lærerforening", der halvparten har tatt drama grunnfag. Og de storkoste seg med det... mens jeg derimot koste meg med Ibsen, Hamsun, Kielland og Lie ;-) Etter en vin eller to i foreningen ender vi ofte opp med dramaleker =)!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå