plastblomst♀♂♂ Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Bare lurer litt her. Har lyst til å begynne på sykepleierutdannelse etter neste permisjon. Har termin til sommeren med nr. to. Men vi vil også ha et tredje barn med to-tre års aldersforskjell mellom nr. to og nr. tre, og da må vi satse på pause i evt. utdannelse. Hvordan er det å være student i en sånn situasjon? Noen med erfaringer? Vi kan evt. vente til jeg er ferdig med utdannelsen, men da vil jeg sikkert jobbe litt først, og da blir det fort 5-6 år mellom nr. to og nr. 3, og jeg vil i utgangspunktet ha dem litt tettere......
Gjest Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Jeg har og har perm nå. Skal tilbake til høsten. Eneste som er dumt er at jeg må i ny klasse, kommer til å savne de gamle. Og at jeg må gå uten inntekt en stund. Fødte i juni og fødselsstipendet gikk ut i mars. Tar et fag nå slik at det blir litt lettere neste vårsemester. =)
Gjest Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Jeg fikk barn under utdannelsen, gikk helt fint det ) Men nå var ikke jeg på et studium som krevde praksis, og det må du vel hvis du skal bli sykepleier. Har derfor ikke noen erfaring fra det, men sånn ellers var det helt fint å studere og å være mamma.
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 Fikk barn mens jeg gikk sykepleien. Termin passet inn slik at jeg kun hadde siste praksisperioden igjen etter permisjon. Det gikk knirkefritt. I etterkant har jeg sett at det beste hadde nok vært å ventet. Er ikke akkurat fett å leve på lånekassen :-)
ALIICE Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 Fikk barn midt i utdannelsen, og det passet helt perfekt! Du får støtte fra lånekassen, og er mye mer fleksibel enn når du er i full jobb!
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 Det er som Wollafruen sier en del praksis på sykepleien, mye turnusjobbing og man har lite fravær å gå på, så det kan være ett puslespill å få det til å gå opp. Personlig så ville jeg nok ha ventet til slutten av studiet før evt barn. Har du en mann som har muligheter til å være fleksibel i forhold til jobb så gjør det jo selvfølgelig alt lettere :-) Lykke til, vi har ett flott yrke!
plastblomst♀♂♂ Skrevet 15. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. april 2008 Takk for svar. Har jo lang tid på å bestemme meg. Har også en mann som jobber turnus 14 dager på og 14 dager av, så er fortsatt litt usikker med tanke på praksis og turnus i sykepleien. Men vi skal nok få det til på et vis....
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 15. april 2008 #8 Skrevet 15. april 2008 jada, alt går, spesielt hvis man har snille besteforeldre og andre som kan stille opp :-) Og det går jo ann å komme med ønsker om å få ha praksis på poliklinikker, dagavd. osv....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå