Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 De siste dagene har jeg vært helt forferdelig trøtt og sliten, kan sove mange ganger i løpet av dagen, selv om eg legger meg til vanlig tid på kveldene og står opp ikke så alt for tidlig. Har i dag også hatt litt vondt i høyre side på magen, og til tider vært fryktelig kvalm. Er 29 uker i dag, og på sist kontroll hos jordmor hadde jeg veldig lavt blodtrykk, men det skulle ikke være noe problem sa hun, så lenge jeg ikke var svimmel... Er det normalt og oppleve dette på dette tidspunktet i svangerskapet, eller kan det være noe jeg bør undersøke?? Eller kan det være så enkelt at jeg brygger på sjau eller noe..... Flere som har opplevd dette som kan berolige meg??
ballblom Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Jeg er også stuuuuptrøtt! Kjempeslitsomt.. kan sovne igjen av utmattelse allerede to timer etter å ha stått opp om morgenen. Tror jeg kan sovne når som helst på døgnet igrunn.. er konstant trøtt Har nevnt det til jordmor de siste gangene jeg har vært hos henne, og hun har ikke reagert noe spesielt på det..er vanlig å bli mer sliten, men jeg føler meg unormalt trøtt :S Lite å gjøre med det tror jeg.. har vært sånn i flere uker jeg iallefall. Startet vel i uke 27-28 og er det fremdeles nå, 31+4.. skulle gjerne hatt et tips til hvordan jeg kan "våkne" igjen :-)
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 15. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2008 Har vært trøtt og sliten i flere uker jeg også, må ha hatt en blund iløpet av dagen, men det har ikke vært så ille som de siste dagene, og ikke har jeg vært kvalm eller hatt vont i magen før i dag heller. Er det som bekymrer meg litt... I dag sto jeg opp kl 09.30, og sovnet igjen kl 11.30 og sov tl ca 12.30, var oppe ca 30 min, og sovnet igjen, og var våken igjen ca 13.50, og sovnet igjen kl 16, var våken i 30 min og sov 1,5 t igjen, kan jo ikke være normalt?? Har mest lyst til og legge meg igjen nå å.....
Mor til lille Anneli! Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 Åh, så godt å se at vi er flere! Jegh har gått rundt og trudd at det bare var jeg som var lat og doven jeg, men da har jo dette sin forklaring! Jeg er sinnnnnsykt trøtt og sliten, men er ikke noe flink til å sove på dagen.. Når jeg våkner om morgenen må jeg tenke nøye igjennom hva jeg gjorde dagen før, om det var en drøm eller hva det var.. Føles som om jeg er i en slags drøm hele tiden.. Litt irriterende i grunn Om det er noen som har en kur for slik "søvnvandring" så si gjerne i fra :-p
PlinkiPlonk Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 Helt normalt å være trøtt å slapp, sier JM til meg. Da skal man legge seg, når man føler for det. Det er ikke farlig med tretthet. Er selv halvt i koma, og er i uke 38, 12 dager til terminen. Helt grusomt, men har hatt det lenge.
ballblom Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 Godt det er flere av oss! Får så dårlig samvittighet ovenfor samboer når jeg sover hele tiden.. er ikke så mye underholdning i meg for tiden, for å si det sånn ;-) Har også følt at det er jeg som bare er lat, men da trenger jeg visst ikke det!
2prinsemamma Skrevet 15. april 2008 #7 Skrevet 15. april 2008 Går også rundt i koma for tida, er så slapp og trøtt at jeg så vidt kommer meg opp trappa til soverommet... beina er som bly. Sover ekstremt dårlig på natta pga bekkenløsning og verking i beina. Kan legge meg nedpå på dagtid,men blir mest bare liggende å tenke på alt mulig rart...får liksom ikke sove,men føler meg stup trøtt hele tiden. Kan ikke huske jeg hadde det slik forrige svangerskap... Er i uke 36 nå,så håper ikke det vedvarer helt til fødsel....
#Aurora har tre gutter# Skrevet 15. april 2008 #8 Skrevet 15. april 2008 Er utrolig sliten og trøtt.Men før ikke hvilt meg så mye som jeg skal.Har en aktiv sønn på 11mnd og når han legger seg i 19 tiden om kvelden er jeg skutt.Samtidlig har jeg lavt blodtrykk og spyr alt hva jeg spiser.Men det er verd det tenker jeg. Ungen er veldig aktiv her og styrer på veldig.
fullfartheledagen-med en til! Skrevet 16. april 2008 #9 Skrevet 16. april 2008 ....zzzzzzzz.....signerer jeg og...zzzz....
Singeline Skrevet 17. april 2008 #10 Skrevet 17. april 2008 Huffameg. Med lavt blodtrykk så er dette ikke uvanlig. Ikke så mye å gjøre med, bortsett fra å drikke MYE - ligge med beina høyt hevet, spise lakrits (!) drikke kaffe (med måte, sef) spise salt mat etc. Men sjekk også om dere har lav blodprosent, jenter! Jeg fikk alt for sent vite at jeg hadde lav blodprosent i tillegg til lavt blodtrykk. Legen ba meg begynne på jerntablett-kur STRAKS, og etter det har jeg vært MYE MYE bedre.
Snuppimagen Skrevet 17. april 2008 #11 Skrevet 17. april 2008 Jeg lurer på en ting! Jeg er nå i uke 29, og er utrolig trøtt og sliten. Har en liten gutt på 2 år, som også krever sitt når jeg kommer hjem fra jobb. Jobber fortsatt fulltid. Kan man få sykmelding pga dette? Det hadde hjulpet veldig å jobbe noen timer mindre i uken. Har tenkt til å ringe legen min i dag, men synes jeg husker fra forrige svangerskap at jeg måtte krangle meg til sykmelding.
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 17. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 17. april 2008 Takk for svar alle sammen, er godt og vite at man ikke er alene om det:) Noen som vet sånn ca hva blodprosenten skal ligge på da?? Fikk sjekket den i uke 24 og da var den på 13- i følge helsekortet mitt, og da sa de på legekontoret at den så fin ut... Kanskje på tide og sjekke den igjen??? Vet ikke om man får sykemelding pga at man er trett og sliten eg, går selv på aktiv sykemeld, men det er pga BL. Men vet at sist jeg var gravid ( endte i MA) så fikk jeg sykemelding pga tretthet tidlig i svangerskapet, men er sikkerr forskjell fra lege til lege å...
carro19 Skrevet 17. april 2008 #13 Skrevet 17. april 2008 hei !!! jeg er utrolig sliten og trøtt om dagen. jeg er i uke 37.. ta en blod prøve og skjekk om du har jernmangel, det hadde jeg. og jeg begynte med jerntilskudd, og det hjelper kjempe masse!! Duroferon heter det jerntilskudde jeg tar.. det får du kjøpt på apoteket uten resept! Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå