Gå til innhold

utdanning:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

er utdana frisør,men lærer har vert målet i mangen år..har nå slitt meg igjennom over 10 privatist eksamener innimellom tøffe svangerskap og baby:) er så lei alt som heter eksamener og likevell har eg 4 år igjenn...har en hyper 1 åring og er hallveis på vei med nr 2...har så lyst å ha betre tid og overskudd til ungene,har faktisk lyst å være hjemme noen år,eller jobbe 50 prosent i barnehage (har fått mangen jobbtilbud)..men føler det blir så dummt å legge utdanningen på hylla når eg har strevd så hardt får å oppnå studiekompetansen.....orker ikke 4 år til med stress...tenker på å ta lærerutdanningen seinere,er jo bare 22 år og har jo studiekompetansen,den kan vel brukes om ti år også? ka mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

utdanna...

Skrevet

Studiekompetansen kan ingen ta fra deg.

Gratulerer med den - det er tøfft å komme seg gjennom som privatist.

Studier er tøfft det også - men på en annen måte. Du har flere valg og kan legge det du vil i arbeidskrav o.l (innenfor en viss ramme, selvsagt).

Men har du tenkt på at du kan ta studiene på deltid?

Det er for mange en god løsning.

1. Du får litt lønning hvis du jobber ved siden av studiene

2. Du får erfaring hvis du får en jobb innenfor "studieretningen", som igjen kan gi deg knagger å henge teorien på.

3. Du har praksiskompetanse når du engang er ferdig og skal søke deg jobb.

Lykke til!

Skrevet

Hei! Du er flink som har oppnådd studiekompetanse samtidig som du har hatt en liten i og utenfor magen:-) Studiekompetansen kan brukes om ti år også ja. Jeg synes du skal fortsette å ta utdannelse nå som du er så godt i gang. Det kan tenkes at den lærerhøyskolen (evt. universitetet) hvor du ønsker å ta din utdanning kan legge til rette for at du får studere på deltid. For eksempel at du tar et år over to år. Som forelder, så har du noen flere rettigheter enn den "vanlige" student. Kanksje kan du ringe utdanningsinstitusjonen for å høre om dette allerede i morgen, evt. avvtale møte med en studierådgiver. Forøvrig tror jeg ikke lærerutdannelsen er SÅ krevende, i alle fall ikke sammenlignet med for eksempel ingeniør, jurist, psykolog og de tunge universitetsfagene. Dersom du velger å jobbe et år, så kan du kanksje jobbe som vikar i skolen, da får du relevant erfaring som vil være gull verdt i en jobbsøkersituasjon den dagen du er lærer! Lykke til! Uansett virker det som du har viljen til å nå målet ditt en gang i fremtiden!

Skrevet

Hei hei maria isabell!!

Først og fremst må eg seie det er imponerande med det du har fått til med barn og utdanning på samme tid.. Studiekompetansen er hard å få tak i!

grunnen til at eg skriv er at eg er ferdig utdanna allmennlærar no til våren.. (eg e og 22) :D Eg for min del synes ikkje sjølve studiet, sett bort frå matematikken har vore noko særlig vanskeleg å gjennomføre..no har ikkje eg unga då, men har hele tida hatt diverse vikarjobbar ved sidan av studiet.. Mange av klassekameratane mine er foreldre og kjempe flinke studentar :)

Eg syns lærarstudiet har gått ganske fort og lurer på kvar dei 4 åra e blitt av sånn egentlig.. har gått på HiB her i Bergen.. Eg tenke at ein kan jo søke, evt begynne og så sjå kordan det går? ta eit og eit fag om gangen kanskje? alt e jo bedre enn ingenting.. Husk: du kan viss du vil :) Sjølv om eg skjønna det kan bli travelt med ein familie å ta seg av...

Lykke til uansett ka du bestem deg for:)

Klem*

Skrevet

tusen takk for svar:) vurderer å gi det en sjangse,men blir det for tungt,må nok ungene komme først og utdanningen vente:) dumt å ha jobba så hardt for å gi opp....holder på med siste eksamen nå og er helt utslitt....skal iallefall ha 1 år fri nå:) det skal bli godt:) tenker litt på å ta 50 prosent over 1 år...vi får se..i går var eg bare så oppgitt på alt arbeidet...men mere utdanning frister ikke akkurat nå...

Skrevet

Det e nok tungt å ta utdanning og ha barn på likt. Har ikkje prøvd det sjøl, men har gått/går forstsatt på skole, og har hatt mange medelevar med barn. Allmennlærarutdanninga kan nok være tøff om du legg mykje i det. Var ferdig med den for et år siden, men så trenge du ikkje A i alle fag heller.. Du må jo ha praksis, trur nesten den kan væra tyngre eg, då e det lange dagar fra tidlig til seint. Men utdanninga trur eg du klare fint altså! Bare stå på du, sjøl tar eg nok 100 % neste år og(termin i august).. men eg e nok evige student, for utanom studiekompetansen(påbygg) tar eg då 6 året på høyskolen...;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...