Nr.2imai08 Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Jenta mi på 2 år og 4 mnd spiser så lite...Alle sier det går over og er bare en periode men nå har den perioden vart siden oktober. Før det spiste hun det aller meste og koste seg med maten. Nå er det eneste hun gjør og forsyne seg til middagen og så er hun ferdig. Til frokost spiser hun kanskje på en god dag to små biter brød eller knekkebrød. Det samme til kvelds. Hun spiser youghurt, frukt og "snop". Snopen får hun bare når vi er på tur eller det er noe ekstra. Men spørsmålet er hvor lenge hun eller vi kan akseptere at hun ikke spiser. Hva gjør vi galt??
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Så lenge hun ikke går ned i vekt så skal det bare aksepteres. Ellers hører man jo om å la barn delta i matlaging, og lage "morsom" mat (mat med tullenavn....spaghetti er ormer osv). Men nå er jo datteren din enda så ung. Jeg hadde gitt mye frukt om hun liker det. Mine gutter er brødmennesker. Så de spiser brødskiver istedenfor middag. Det viktigste er jo å få i dem noe mat. Ellers er det jo bare å prøve ut nye oppskrifter. Kanskje hun er mer glad i sterk, utenlandsk mat? Og hva med å ha piknik på rommet? Eller et godt måltid forand tv? Ofte har barn bordskrekk - og ikke matskrekk:)
Nr.2imai08 Skrevet 15. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2008 Takk for svar:) Hun deltar stort sett hver dag i matlagingen, i håp om at det blir mer interessant. Uten videre hell... Men jeg skal prøve som du sier og finne andre steder vi kan spise uten at det går helt over styr. Håper bare det snart går over og hun blir den matglade jenta som hun var!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå