Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Man er da en god mor for det,eller? Skjønner ikke hvorfor dere skal dømme de som ikke har vært ute hver dag eller veldig ofte med ungen sin... Vi er ute annenhver dag,rett og slett pga logistikken gjør det vanskelig.. Bor litt opp i etasjene,og da må jeg pakke på henne dress,sette henne i bilstolen og bære ned før jeg da må inn i boden hente vogna,trille opp og putte ungen oppi. Vel hjemme igjen,er det samme sak. Og det er faktisk ikke så veldig godt når man fortsatt sliter med bekkenet. Tror dere virkelig alle bor i hus? Eller at alle barn er store nok til å bare slenges på hofte for å bli lagt i vogna? Eller at de fleste bor sånn at vogna bare står lett tilgjengelig på trappa? Alt har en forklaring. Jeg har ikke dårlig samvittighet,synes annenhver dag er mer enn nok.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Helt enig med deg!! Vi har heller ikke vært av den typen at vi MÅ ut hver eneste dag.. Tror mange her inne tror at, de som ikke er like mye ute, isolerer seg på en måte(er veldig fort gjort og gjøre det når man har blitt mamma) Men det betyr ikke at alle gjør det selv om de ikke er ute hver dag...
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Helt enig! Det er da ikke bare antall trilleturer som definerer hva en god mor er!!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 misunner dere jeg. Her er vi ute på tur 2 ganger om dagen... mini nekter å sovne inne på dagtid! slokner på tur. Blir jo sliten" men forhåpentligvis i god form... La på meg 20kg i svangerskapet, etter 4 uker var alt borte hehe Men nesten redd for hvordan jeg blir seende ut etterhvert - vil ikke være sånn innhula skrapa dame!
Gjest Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 ser ann været vi da. pøs regner det i en hel uke blir det heller ikke trille tur på en uke.. men er det bra vær blir det en del turer. dåde jeg og gutten har godt av å komme oss ut
Gjest Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 Vi bor også litt opp i etagene men synes ikke det er noe prakk å bære ned ungen (i armene mine), legge den i vogna og kjøre vogna ut av boden og ut på gata, nei. Da mini var så liten at han lå i bag tok vi bagen med opp i leiligheten, så da la jeg ham i baggen når vi skulle ut, bar ned i boden og festet den på vognen. Synes eg. ikke det at det er upraktisk å ta ut vogna skal være til hinder for at ungen får frisk luft. Nå sier jeg ikke at man skal ut uansett vær, føre og form, men at man faktisk bør gidde å dra med seg ungen og hente vogna ut av boden så sant man ikke har plager som gjør det vanskelig. (som deg som fremdeles sliter med bekkenet.) Slike som meg, som ikke plages med noe, bør kunne ofre såpass.
~AnonYm~ Skrevet 15. april 2008 #7 Skrevet 15. april 2008 Jeg kan ærlig si at vi går ikke tur hver dag..Kanskje 3-5 ganger i uka..Skulle gjerne gått mer ja, men av og til blir det slik at vi ikke får det til..Ikke alltid jeg orker selv.Men da prøver jeg iallefall å legge guttongen ut i vogna slik at han får frisk luft iallefall..Og det funker fint.. Hvem har sagt vi må gå ut tur hver dag?? Syns aldeles ikke det er nødvendig, men syns heller ikke man skal være inne hver dag heller da.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #8 Skrevet 15. april 2008 Vet dere hva? Jeg driter faktisk i hva andre syns her inne om det ene og det andre. Jeg gjør som jeg vil. Og det som er best for barnet. Om jeg går tur en gang den uken og tre ganger neste uke så er det bare sånn.
Yo&La+spire Skrevet 15. april 2008 #9 Skrevet 15. april 2008 Vi bor i 4. etasje uten heis, og vogna må vi ha oppe pga brannforskrifter (dvs vi bruker ikke vogn, eg kan jo ikke bære den opp og ned ver gang eg skal ut). I tillegg bor vi i Bergen så været er ikke såååå bra egentlig;) Vi er likevel ute hver dag:) Greit for meg at dere ikke er det, ingen blir en dårlig mor eller far a den grunn. Men ikke skyld på været eller "vanskeligheter med hvordan dere bor" av den grunn;) og ang den andre tråden...hun sa hun hadde nesten ikke vert ute med ungen på 1 år. Egsynes det er drøyt. Unger trenger å vere ute også, få frisk luft, møte andre barn, leke osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå