Frk.Forvirret Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Hvordan foregikk det? Hjalp det? Hvor lang tid tok det før du var pigg igjen etter operasjonen og hvordan var det med tanke på smerter? Lang ventetid? Blir man sykemeldt etterpå? Takknemlig for svar:-).
handymandy er fødeklar Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 Dette lurer jeg også fælt på.... Har vært kjempeplaget i mange år og spesielt ille i dette svangerskapet. Dytter dytter...
NoDoubt Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 Jeg gjorde det for 7 år siden og igjen for 1 måned siden. Det vanlige er å bli sykemeldt i 2 uker. Første gangen jeg fjernet så hadde jeg store smerter, spesielt dagen etter operasjonen. Gjorde det på offentlig sykehus. Fikk med meg paragin forte hjem. Det hjalp men ikke nok. Denne gangen gjorde jeg det på Coloseum klinikken. Da fikk jeg et helt apotek med meg hjem så smertene etter operasjonen var bedre. Det vanskeligste er å få ut luft. Føles som man ikke husker hvordan man fiser. Denne gangen var jeg svært uheldig og fikk hard avføring etter operasjonen så det kan trygt sis at det var helt jævlig! Bæsje stein ut av en rompe med sting rundt og åpne sår er ikke å anbefale. Men som sagt så var jeg svært uheldig! Er nå 1 måned siden og formen er ok. Har fortsatt litt problemer viss avføring er litt hard. Kan da gå på do 3 ganger før jeg får tømt meg. Men smertene ellers er helt borte. En hemoride operasjon er en smertefull opplevelse men så sant det er mulig så setter de bare knute på dem. Da er det smertefullt i 1-2 dager. Trykkende smerte/ føles som man må på do. Men da detter hemoridene av selv og man slipper sting og åpne sår. Jeg anbefaler å operere privat. Eks Coloseum. Få henvisning fra lege da koster det det samme som offentlig sykehus. 280 kr i egenandel og 100 kr i utstyr. Han som opererte meg var veldig hyggelig og behagelig. Vil tro det er 1-2 måneder ventetid privat.
Frk.Forvirret Skrevet 15. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. april 2008 Huff, det hørtes ikke bra ut. Stakkars deg. Synd du fikk en så dårlig opplevelse. Flere?
Mauritius:) Skrevet 15. april 2008 #7 Skrevet 15. april 2008 Jeg har fjernet hemoroider for over ett års siden, var mye plaget før jeg ble gravid, men de ble ille da jeg fødte min datter. De ble bare til slapp hud etterhvert, men de forsvant aldri. På sykehuset fjenet legen både invendig og utvendig hemoroider, smertene kom dagen etter oparasjonen, sårene åpnet seg hvar gang jeg var på toalettet, jeg drakk mye dulfalac for at avføringen skal "renne"! Smertene varte i ca 3-5 dager, så ble det bare bedre og bedre, jeg hadde smerte akkurat da jeg var på do og ikke ellers! Jeg har ikke angret på at jeg tok operasjonen, smertene var verdt det! Jeg har ikke hatt hard mage siden, alt fungere som det skal:) Nå er jeg gravid igjen og jeg drikker dulfalac når magen er litt treg, ellers spiser jeg mye kiwi og det hjelper! Operasjonen gikk bra hos meg, det er ingenting å grue seg for, det er smertefult som alle andre operasjoner, tenk så deilig det er å bli kvitt hemoroider for godt! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå