Gå til innhold

Er det trygt å dra til syden i 1. trimester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så utrolig lyst på en tur til Syden med sol, strand og varme. Men siden jeg ikke vet når jeg blir gravid er jeg litt redd for å bestille for hva om jeg blir gravid før jeg drar. Er det noe som tilsier at det ikke er smart å dra? Må selvfølgelig passe på å drikke rent vann osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg var på tur i 14 dager i karibien når jeg var 5 uker på vei... gikk helt fint d... :) reis og kos deg.. ikke noe farlig å reise når du er gravid:)

Skrevet

Den mest ideelle tiden å reise på når man er gravid, er visst fra 4.-6. mnd. Men så lenge du passer på hva du har i deg og drikker flaskevann, er det vel greit. Du kan jo alltids sjekke meg legen din?

Det har jeg gjort - jeg har nettopp fått vite at jeg er gravid, og skal reise til syden til helgen. Skal til legesjekk dagen før for å finne ut om alt ser bra ut. Krysser fingrene, dette er 1. gang for meg!

God tur til syden, dersom du reiser :)

Skrevet

Pass på å drikke rent vann, styr unna salater (de kan være dårlig vasket OG de er gjerne vasket i lokalt vann...), spis gjennomstekt kjøtt, ikke spis smilende egg (hel plomme), ikke spis fløteis (kan være pasteurisert OG inneholder rå eggeplommer)... Generelt følg de vanlige rådene og vær litt forsiktig rett og slett :)

Jeg skal selv på 2-ukers ferie til Kroatia og 1 uke til Spania i løpet av sommeren, og da er jeg 4,5-6 måneder på vei, har ingen planer om å avlyse noen av de selv om jeg har en liten i magen, må bare være litt ekstra påpasselig med maten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...