hm24 Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Hei, er nå i min 10ende uke å den første legetimen nærmer seg med stormskritt.. Hva skjer på den første legetimen, utenom at de tar blodprøver å at jeg må ha med urinprøve? Må alle gjennom en underlivsundersøkelse på den første timen?
Mummimamma:-) Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Ja det er en GU første gangen. Veldig kort og grei, legen kjenner etter på størrelsen på livmoren og anslår hvor langt du er kommet. Og så får du muligheten til å velge sykehus / bestille fødeplass.
Mummimamma:-) Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Litt kjapp der; du måler også blodtrykk og veier deg.
hm24 Skrevet 15. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. april 2008 Ok.. tusen takk for svar, merkelig hvor skummelt GU skal være.. hehe men greit å vite at det er så kan man forbrede seg litt... Er vel ingen jenter som gleder seg, men må vel bare ta seg sammen å komme igjen det :-)
Gulljnta Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 Hei, jeg hadde ikke GU første legetime, ikke ved min andre legetime heller. Men det varierer nok. Grua meg veldig siden jeg trodde jeg måtte ha det. Men må jo gjennom det en gang likevel så er nok bare til å hoppe i det
Fjellprinsesse Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 Jeg skal ikke til lege, men til jordmor. Må man ha GU der også? Jeg skjønner liksom ikke helt vitsen med GU når gravid.
lille spira Skrevet 15. april 2008 #7 Skrevet 15. april 2008 Man må ikke ta GU i det hele tatt hvis man ikke vil. Det er somregel noe amn tar hvis det er lenge siden man har tatt celleprøve. Jeg kommer ikke til og ta det, da jeg hadde en GU for ca to år siden Det samme gjelder igrunn for blodprøvene også, man må ikke, men de håper at du vil gjøre akkurat den! Var på min første time idag, faktisk. Hos jordmor. Det er som de sier over med blodtrykk, vekt, prater om sykdomshistorien din og til nærmeste famile og forventninger og sånn til graviditeten ol. Jeg hadde en kjempekoselig jordmor.. Både samboeren min og jeg syns det var nyttig Også fikk vi masse brosjyrer og sånn, veldig kjekt.
Girlygirl83 Skrevet 16. april 2008 #8 Skrevet 16. april 2008 Jeg var på 1.kontroll i går (Er 12+0) Prater litt om løst og fast, info om deg og faren osv. Tar masse blodprøver, måler vekt... Hun hadde ikke tenkt å ta underlivsundersøkelse på meg, men jeg ønsket det da jeg hadde mistanke om bakteriell vaginose. Også kjente hun på livmoren som var tydelig forstørret og tilsvarte 12 uker Og det beste av alt: fikk høre hjertelyden!! Kjempegøy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå