~mamma~ Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 I dag er jeg hjemme fra jobb fordi jeg føler meg totalt utslitt. Har ei jente på 19 mnd som vanligvis våkner tidlig om morgenen, og er våken 1-2 ganger om natta. Da sovner hun raskt igjen. Dette gjør oss foreldre trøtte, men vi har tilpasset oss ved å legge oss tidlig. På torsdag ble hun syk med forkjølelse og feber, og etter det har nattesøvnen vært helt forferdelig. Nå er hun fortsatt forkjølet, men har ikke hatt feber på 3 dager, likevel har ikke nattesøvnen bedret seg. Hun sovner raskt ca. 18.30-19.00. Da er hun alltid trøtt! Så varierer det litt natt for natt, men stort sett har hun en lengre våkenperiode om natta, og resten av natta våkner hun med 1/2 - 2 timers mellomrom. Vi står opp mellom 6 og 6.30. Når hun våkner går vi inn til henne, gir henne smokken hvis hun har mistet den og sier god natt. Da blir hun alltid rolig noen minutter, men etter kort tid er det på'an igjen... På dagtid sover hun vanligvis +/- en time, men de siste dagene har hun sovet mer. I går sov hun 2,5 timer om formiddagen pluss en time om ettermiddagen. I dag ringte de fra barnehagen og fortalte at hun var lei seg og ikke ville leke. Hun hadde sovet ca en time som vanlig. (Pappaen har kjørt for å hente henne.) Jeg er gravid i 11.uke, og er mer trøtt enn vanlig, så etter mange våkennetter, orket jeg rett og slett ikke å gå på jobb i dag. Har bestilt time til lege i morgen, og håper på å bli sykemeldt noen dager. Det føles litt som et nederlag...:-( Noen som har noen gode råd? Har surfet litt på nettet + lest en bok om barn og søvn, men føler ikke at det er noen råd som passer akkurat vår situasjon.
~Maja Mor~ Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 HEY! Ikke tenk at det er et nederlag å bli sykmeldt! Ville bare si det! Jeg har en på 8 mnd som først nå sover noen timer sammenhengende, den siste uken faktisk er de første dagene med noe søvn på meg. Han har også våknet i ett sett. Har ikke så mange tips å komme med, men vil anbefale dere å ha flere smokker i sengen hennes. En på snor kan nok også være lurt! Lykke til :-)
firemerkersmør Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Ikke ta de ut av senga/rommet når de er lagt. Helst ikke ut av senga, men hvis det er eneste muligheten for å roe de, så må de ikke ut av rommet. Aldri i mamma og pappas seng. Vi lar vår hyle litt, og da gir det seg etter noen netter.
~mamma~ Skrevet 15. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. april 2008 Jeg lot henne sove to netter hos meg da hun hadde feber, ellers tar vi henne aldri opp når hun våkner om natta. Grunnen til at hun fikk ligge med meg da, var at jeg ikke orket å gå inn til henne hvert 5. minutt, og ville ikke la henne ligge for lenge å gråte når hun var syk. De siste nettene har jeg latt henne gråte litt, og etter en stund har hun roet seg, men så har det ikke gått lang tid før hun har begynt igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå